טעות ויזואלית: עו”ד מרדכי ציבין הפגין נגד נשיא המדינה בגאורגיה?

איך מצא עצמו עו"ד מרדכי ציבין נואם בפני מפגינים גאורגיים שאיבדו את כספם בהשקעה - מול בניין הפרלמנט המקומי, בעיצומה של ישיבה מדינית שקיים הנשיא רובי ריבלין
אבי כץ
ט"ו טבת התשע"ז / 13.01.2017 11:30

בשעה שנשיא המדינה ראובן רבלין היה בעיצומה של ישיבה עם יו”ר הפרלמנט הגאורגי, במסגרת ביקורו הממלכתי במדינה, התקיימה אל מול הפרלמנט הפגנה בה נכח עו”ד מרדכי ציבין, אשר מטפל בעניין משפטי בגאורגיה – ואף נשא דברים בפני המפגינים.

לרגע, דומה היה כי ציבין מפגין ומוחה נגד פגישת הנשיא. אך מתברר כי זו טעות ויזואלית.

4

ההפגנה הייתה של אזרחים גאורגיים מהמעמד הבינוני הנמוך, אשר השקיעו את מיטב כספם בחברה פיננסית אשר אין באפשרותה לשלם למשקיעים את התחייבויותיה הכספיות.

המפגינים טענו כי הבנק המרכזי הגאורגי לא מסייע בידם לקבל את המגיע להם.

2

ציבין, אשר עבר במקום כעובר אורח, ואשר חזותו החיצונית לא היתה דומה לקהל המפגינים. אלא שעורך דין במקום זיהה את ציבין, והוא התבקש על ידי מארגני ההפגנה לשאת דברים בפניהם.

ציבין אמר להם כי העם היהודי ומדינת ישראל מעריכים את העם הגאורגי, ואת הקשר העתיק מאד והחיובי, שבין יהודי גרוזיה – לאזרחים המקומיים.

3

ציבין אמר למפגינים: “המסורת היהודית גורסת, כי הסיוע לנזקק וערך הצדקה, הוא מהערכים החשובים של העם היהודי, וכי אין לו ספק, כי לדבר ימצא פתרון חיובי”.

הוא סיפר להם על הניסיון החיובי בעבודתו המשפטית בגאורגיה, שם המערכת המשפטית והמנהלית עומדים בסטנדרטים גבוהים, לא פחות מהנהוג במדינות המשתייכות לאיחוד האירופי, כמו גם: מצב זכויות האדם.

5

ציבין

ציבין

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות