האדמו”ר ממחנובקא במכתב להגר”מ מאזוז: ‘יוסיף להרוות צמאוננו’ • צפו

הקרב על השיעור הגדול בתבל: שבוע אחרי הדרמה סביב ביטול שיעורו השבועי של הגר"מ מאזוז מסתמן - השיעור יימשך כסדרו • למעלה מאלף מכתבים, מהארץ ומהעולם, בהם מאדמו"רים ורבנים, נשלחו אל ראש הישיבה בבקשה שימשיך • חשיפת חרדים10: המכתב ששיגר הרבי ממחנובקא
חיים בוזגלו
י"ד טבת התשע"ז / 12.01.2017 20:00

כמעט שבוע לאחר הדרמה שהתרחשה בבית הכנסת ‘אהבת התורה’ ברחוב הרב עוזיאל בבני ברק, שם מוסר ראש הישיבה, הגר”מ מאזוז, את שיעורו השבועי – ועדיין נמשכים המאמצים לקיים את השיעור כסדרו.

במוצאי השבת האחרונה, הודיע ראש הישיבה הגר”מ מאזוז את הודעתו הדרמטית, כי בכוונתו להפסיק את מסירת השיעור השבועי, המשודר בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’.

“רבותי, זה שיעור אחרון שאני נותן היום”, אמר ראש הישיבה – והסביר את הצעד המפתיע: “גם כאבי ראש, גם כאבים אחרים, כל שיעור עולה לי במסירות נפש, לא קל”.

הגר”מ מאזוז הוסיף ופירט: “כל שבוע שאלות. למה אתה מזכיר את ביאליק? למה אתה מזכיר את אריסטו? למה אתה מזכיר כל מיני שירים? למה אתה מביא שאלות של אמונה? כאילו אסור להביא להביא שאלות של אמונה…  יש תשובות לא טובות? תגידו לי. סתם, מחפש עלילות”.

אלא שמאז ההודעה הדרמטית התקבלו בביתו של הגר”מ מאזוז למעלה מ-1000 מכתבים, בהם מאברכים ובני תורה לצד בעלי בתים ומנהיגי קהילות יהודיות בארץ ובעולם – כשכולם מבקשים לבל יחדול ממסירת השיעור.

במהלך הימים האחרונים, אף היו אמורים הגר”ש בעדני והגרש”מ עמאר, לעלות במשותף למעונו של הגר”מ מאזוז, כדי לנסות ולשכנעו להמשיך במסירת השיעור הגדול בתבל. אלא שבשל אילוצים כאלו ואחרים הביקור בוטל והגרש”מ עמאר שיגר מכתב בידי אחד מנאמניו, לבית ראש הישיבה.

גם אדמו”רים ורבני קהילות ליטאים לקחו חלק במסע השכנוע.

היום (חמישי) הגיע בנו של האדמו”ר ממחנובקא, יחד עם עוד שני מלווים, כשבידיהם מכתבו של האדמו”ר, המכנה את הגר”מ מאזוז, בתואר “הגאון המופלא”.

המכתב הגיע באופן בלעדי לידי חרדים10, ומתפרסם כאן לראשונה.

“לכבוד הגאון המופלא, מוהר”מ מאזוז”, פותח כ”ק האדמו”ר את מכתבו. “דברי כ”ת בעלון בית נאמן, שווים לכל נפש, מרגלית דלית לה טימי”, מוסיף כ”ק האדמו”ר.

לאחר מכן, מבקש האדמו”ר מהגר”מ מאזוז להמשיך את השיעור השבועי: “נא יוסיף כ”ת וכה יוסיף להרוות צמאוננו וצמאון המשתוקקים, לאורך ימים ושנים טובות מתוך בריות גופא ונהורא מעליא”.

לאחר מכן חותם האדמו”ר את שמו ודרישת שלומו.

 מחנובקא

יצוין, כי למרות המכתבים הרבים שנשלחו למעונו של הגר”מ מאזוז, בקרב תלמידיו ממתינים בציפייה דרוכה למוצאי השבת הקרובה, בכדי לראות האם אכן יענה הגר”מ מאזוז להפצרות הרבות.

“הכיוון הוא אמנם חיובי, אבל עד שראש הישיבה לא יחליט באופן סופי על המשך השיעורים, אנחנו עדיין מתפללים שהשיעור יימשך”, אומר לחרדים10 אחד התלמידים בישיבת ‘כיסא רחמים’.

שיעורו השבועי של הגר”מ מאזוז, שצבר פופולאריות רבה, בתוך תקופה קצרה החל – כפי שדווח בשעתו בחרדים10 – לאחר שבקרבת הראשל”צ הגר”י יוסף, סרבו לאפשר לרדיו ‘קול ברמה’ לשדר את השיעור.

במוצ”ש האחרון אף התייחס לכך הגר”מ מאזוז, כשהוא מבהיר כי אינו מעוניין בכבוד כלל: “הרי מלכתחילה הסכמנו לעשות ל’קול ברמה’, כי אחרים לא הסכימו לתת ל’קול ברמה’, כי לקול ברמה יש ‘עוון’ גדול מאוד. אך לא אלמן ישראל…”

כעת נותר להמתין ולראות כיצד יתפתחו העניינים והאם אכן יימשך השיעור כסדרו.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ב
    12/01/2017 21:53
    נאור
  1. אבן נגולה מלבנו

  2. מאחד כל ישראל הצדיק הזה.ויש לו תורה שלימה
    17/01/2017 18:11
    נאמן אתה להחיות
  3. התורה מכריזה על גדוליה