ישראל היום: מודעת השמפניה על שרה אושרה • הרשת: זה היה הומור

אחרי פרסום המודעה "שרה, יש עוד יינות חוץ משמפניה ורודה" - גורם בישראל היום מודה: "המודעה אושרה במערכת עם הכיתוב שמופיע עליה" • מנהל הפרסום של 'יין בעיר' סירב להתנצל בשיחה עם חרדים10: "זה הגיע כדי להגחיך את כל העיסוק התקשורתי מסביב לשעון בפרשיות המתנות"
חיים בוזגלו
י"ד טבת התשע"ז / 12.01.2017 17:58

אחרי הדרמה שעוררה בקרב פעילי השטח של הליכוד הפרסומת של רשת ‘יין בעיר’, שהתפרסה על פני עמוד שלם בחינמון ‘ישראל היום’, המזוהה עם ראש הממשלה – מתברר: המודעה עברה את ביקורת המערכת והוכנסה בידיעתה.

כפי דווח הבוקר בחרדים10, קוראי החינמון נדהמו לגלות פרסומת של רשת חנויות ‘יין בעיר’ על פני עמוד שלם המתייחסת לחשדות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת המתנות – תחת הכותרת: “שרה, יש עוד יינות חוץ משמפניה ורודה”.

הרקע לכותרת בפרסומת הן ההדלפות מחקירת ראש הממשלה, לפיהם איש העסקים ארנון מילצ’ן העניק לנתניהו סיגרים בעלות של כ-200 שקלים ליחידה, וסיפק לשרה נתניהו שמפניה ורודה בשווי של כ-300-400 שקלים לבקבוק.

פרסומה של המודעה, גרם לסערה בקרב מצביעי הליכוד ואנשי התקשורת.

בקרב אנשי הליכוד הרוחות סערו עד כדי קריאות לחרם: “אנו לא נעבור לסדר היום אם לא תבוטל ההודעה והתנצלות – והצהרתי בפניו כי אנו מחרימים את הרשת, מפסיקים לרכוש ונצא בקמפיין שיגרום להם נזק” כתב אחד מחברי הליכוד. אולם כעת מתברר, כי במערכת העיתון היו מודעים לתוכן המודעה ואף להשלכותיה.

בשיחה עם חרדים10, סירבה דוברת עיתון ‘ישראל היום’ להתייחס לתוכן המודעה, אולם בכירים במחלקת הסחר בעיתון אישרו כי לא מדובר בטעות אנוש: “המודעה אושרה במערכת יחד עם הכיתוב שמופיע עליה” – והוסיפו: “העיתון, הוא לא עיתון המזוהה עם אדם כלשהו. הוא ניטרלי לחלוטין”.

עם זאת, למרות הידיעה כי מדובר במודעה שעברה את כל האישורים הנדרשים, במערכת ‘ישראל היום’ עדיין מסרבים לשבור את הכלים – ובתגובה לשאלה:

האם מדובר בנקמה בעקבות הדיווחים על הסכמות בין ראש הממשלה נתניהו למו”ל ‘ידיעות’ ארנון מוזס? –  סירבו במחלקת הסחר להגיב והפנו את חרדים10 לדוברת העיתון, שכאמור סירבה להתייחס.

בתוך כך, למרות הזעם בקרב פעילי השטח של הליכוד, במחלקת השיווק של רשת היינות  ‘יין בעיר’ – מסרבים להתנצל.

שמפניה ורודה

“כל המודעה הזאת הייתה בהומור”, אומר אסי שביט, מנהל משרד הפרסום של רשת ‘יין בעיר’ לחרדים10 – ומבהיר כי משכך אין בכוונתו להתנצל.

“אדרבא, זה הגיע כדי להגחיך את כל העיסוק התקשורתי מסביב לשעון בפרשיות המתנות, בזמן שיש עניינים אמיתיים בוערים על סדר היום, והתקשורת כולה עסוקה בסיגר או בשמפניה ורודה”.

במהלך השיחה עם חרדים10, מבהיר שביט, כי לא חשש לרגע שהמודעה לא תאושר.

“ישראל היום אומרים שהם ניטראלים, לא ביטאון. אז למה שלא יפורסם?” תהה – והוסיף: “גם אם אכן היה מדובר בביטאון, זו מודעה הומוריסטית שאין סיבה שלא לפרסמה”.

יצוין, כי בחודשים האחרונים, בניגוד לעבר, ממעט העיתון בדיווחים ובתמונות של אשת ראש הממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות