סקר וואלה: “הפרשות של נתניהו לא מזיקות לו”; ש”ס שוב לא מתרוממת

סקר 'וואלה' בפיקוח פרופ' פוקס: נתניהו מוביל בציבור היהודי על לפיד במידת ההתאמה לתפקיד ב-10% • יש עתיד זוכה ב-27 מנדטים, הליכוד 24 - אבל אין שינוי בגושים • הרצוג וכחלון מתרסקים • פוקס: "נראה שכרגע הציבור ממשיך לתמוך בנתניהו ולראות אותו כמי שנרדף על ידי התקשורת"
יוני גרין
י"ד טבת התשע"ז / 12.01.2017 14:46

מסקר וואלה שנערך השבוע על ידי פרופ’ קמיל פוקס, לאחר התפוצצות פרשת נתניהו-מוזס, עולה כי מפלגתו של ח”כ יאיר לפיד זוכה ב-27 מנדטים. הליכוד, שזכתה ב-30 מנדטים בבחירות האחרונות, יורדת ל-24 מנדטים.

זהו הסקר הראשון שבוצע לאחר שנחשפו פרטים מ’תיק 2000′, החוקר את פרשת נתניהו-מוזס. בסקר, שנערך ביומיים האחרונים בקרב כלל הציבור בישראל, התבקשו לבחור בין שני המועמדים המובילים – נתניהו ולפיד.

למרות שנתוני המנדטים מעידים כי נתניהו לא נפגע מהפרשות האחרונות, ייתכן כי עננת החשדות משפיעה על מידת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה, כאשר 37% מהציבור השיב כי נתניהו הוא המתאים ביותר, לעומת 33% ללפיד – פער של ארבעה אחוזים בלבד. 30% השיבו “לא יודע”.

עם זאת, בקרב המגזר היהודי – הפער לטובת נתניהו גדל: 42% מהציבור היהודי רואה בו כמתאים ביותר, לעומת 32% עבור לפיד.

לפי הסקר, אם הבחירות היו מתקיימות היום, הבית היהודי היתה מזנקת מ-8 מנדטים כיום ל-13 מנדטים, הרשימה המשותפת יורדת ל-12 מנדטים, וישראל ביתנו עולה לתשעה מנדטים.

המחנה הציוני בראשות יו”ר האופוזיציה יצחק הרצוג מתרסקת לתשעה מנדטים בלבד.

גם מפלגת כולנו של משה כחלון צונחת: מעשרה מנדטים בכנסת לשישה בלבד בסקר.

בעוד יהדות התורה מתחזקת בסקר וזוכה לשבעה מנדטים, ש”ס של שר הפנים אריה דרעי לא מצליחה להתרומם גם בסקר הזה – ומקבלת שבעה מנדטים בלבד.

מרצ עלתה במנדט אחד לשישה בסך הכול.

למרות הממצאים החיוביים לטובתו של לפיד, מחנה הימין מצליח לשמור על כוחו.  לפי הסקר, על מנת שיו”ר יש עתיד יצליח להרכיב ממשלה, עליו לצרף את הליכוד או את המפלגות החרדיות לקואליציה.

פרופ’ פוקס לוואלה: “נתוני הסקר מעידים כי הפרשות האחרונות של נתניהו לא מזיקות לו, לפחות לא בשלב זה. נראה שכרגע הציבור ממשיך לתמוך בו ולראות אותו כמי שנרדף על ידי התקשורת. אנחנו רואים גם שתנועת המנדטים בימין נשארת בתוך הגוש ואין זליגה לכיוון הגוש מרכז-שמאל.

“בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, ברור שאלה חדשות טובות מאוד ללפיד, אם כי באוכלוסייה היהודית הפער הוא גדול יחסית לטובת נתניהו”.

לדבריו, כשמסתכלים על התמיכה בלפיד בקרב מצביעי הימין, נראה כי נתניהו עדיין מועדף על פניו. “הוא עדיין המתאים ביותר לטעמם”, אמר פרופ’ פוקס.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות