המשטרה ממליצה: השייח’ ראאד סלאח לדין באשמת הסתה לאלימות

הסתיימה החקירה נגד השייח', הנחשב לבכיר בתנועה האיסלאמית שהוצאה מחוץ לחוק • מחומר החקירה, שהועבר לפרקליטות מחוז חיפה, עולה כי הצטברה תשתית ראייתית נגדו
חיים טוויל
י"ד טבת התשע"ז / 12.01.2017 13:45

המשטרה הודיעה כי תמליץ להעמיד לדין את השייח’ ראאד סלאח בחשד להסתה, זאת לאחר שיחידה ארצית של משטרת ישראל סיימה בשבוע האחרון חקירת חשד לביצוע עבירות הסתה לאלימות ולטרור ותמיכה, חברות או פעילות בהתאחדות בלתי מותרת על ידי השייח – בכיר בתנועה האיסלאמית, אשר הוכרזה כהתאחדות בלתי חוקית.

החקירה החלה בעקבות פרסומים בכלי תקשורת, אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות במספר הזדמנויות, כולן לאחר הוצאת התנועה מחוץ לחוק, של שורת התבטאויות של השייח סלאח בנוגע לקיומה של התנועה ותפקידו בה, זאת על אף הכרזתה כבלתי חוקית וכן בנוגע למגוון סוגיות המצויות בליבת תפיסת העולם של התנועה.

החקירה עסקה בחלק מההתבטאויות, אשר בעניינן ניתן אישור פרקליטות המדינה כנדרש, לאחר שנמצא בבחינת מכלול החומרים כי הן מגלמות חשד להסתה ולתמיכה בארגון.

במסגרת החקירה נחקר השייח באזהרה ובוצעו פעולות חקירה נוספות והתבססה תשתית ראייתית לכאורה לביצוע העבירות המיוחסות לסלאח.

עם סיום החקירה העבירה משטרת ישראל לפרקליטות מחוז חיפה (פלילי) אשר ליוותה את החקירה, את כלל הממצאים, תשתית הראיות לכאורה והחומרים שנאספו, לעיון והחלטה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות