טראמפ במסיבת עיתונאים: “ריגול רוסי? בושה. זיוף של אנשים חולים”

במסיבת עיתונאים ראשונה מאז ניצחונו העריך דונלד טראמפ כי רוסיה עומדת מאחורי הפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית, תקף את הדיווחים כאילו לרוסים יש מידע מביך עליו - והצהיר כי החליט להעביר את שרביט האימפריה הכלכלית שלו לשניים מבניו
חרדים 10
י"ג טבת התשע"ז / 11.01.2017 19:34

9 ימים לפני שהוא נכנס אל הבית הלבן, קיים הנשיא הנבחר דונלד טראמפ את מסיבת העיתונאים הראשונה שלו אחרי הניצחון בבחירות.

טראמפ התייחס בתחילת דבריו לפרשיה לפיה רוסיה מחזיקה במידע רגיש עליו – וטען: “בושה. זו מזימה של אנשים חולים”.

טראמפ התייחס לכך שענקית החדשות האמריקנית CNN דיווחה על איסוף המידע בידי רוסיה ותקף: “אני רוצה להודות לרוב ארגוני החדשות שהסתכלו על השטויות ששוחררו לכאורה על ידי ארגוני המודיעין, והבינו שדברים כאלה לא היו צריכים להיכתב, להיערך ולהתפרסם. לא כל העיתונים נהגו בי בהוגנות במערכת הבחירות, אבל גם אלה שלא היו בעדי, יצאו בנחרצות נגד החדשות המזויפות. יש לי כבוד לעיתונות ולחופש העיתונות, אבל על חלק מארגוני החדשות אני פושט לא רוצה להגיד מה אני חושב עליהם… באזפיד היא ערימת זבל כושלת ו-CNN יוצאים מגדרם כדי לנפח את זה. זו בושה”.

בשלב זה, פנה אליו עיתונאי CNN ג’ים אקוסטה ואמר: “אתה תוקף את הארגון שלנו, אפשר לשאול שאלה?”. טראמפ סירב לענות לו במשך דקות ארוכות – ולבסוף הטיח בו: “אל תהיה חצוף, לא. אתם חדשות מזויפות”.

על היחסים עם רוסיה אמר טראמפ: “יש לנו יחסים איומים עם רוסיה, שדווקא יכולים לעזור לנו במלחמה עם דאעש”. טראמפ שב והזכיר כי ממשל אובמה “יצר למעשה את דאעש, בחוסר התגובה שלו”.

טראמפ הוסיף: “איני יודע אם אסתדר עם פוטין, אני מקווה שכן – וגם יכול מאוד להיות שלא. האם פוטין מאמין שאהיה פחות קשוח מהילארי? נו באמת…”

לגבי עסקיו, טראמפ הבהיר: “הייתי יכול להמשיך ולנהל את עסקיי, אבל לא רציתי לעשות זאת במקביל לנשיאות. בני, דון ואריק ינהלו את החברות שלי באופן המקצועי ביותר, ללא התייעצות איתי. הם יקבלו את השליטה המלאה באימפריה העסקית שלנו”.

הוא אף חשף: “לאורך הסופ”ש האחרון הוצעו לי שני מיליארד דולר לעשות עסקה בדובאי עם יזם מזרח תיכוני’ אבל סירבתי והחלטתי שאני לא צריך את זה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות