השר לוין מסר עדות ב’תיק 2000′: קודם חוק שיגביל את ‘ישראל היום’?

השר יריב לוין מסר בתחילת השבוע עדות במשטרה במסגרת חקירת פרשת ביבי-נוני • הוא נשאל על ידי החוקרים האם התבקש על ידי נתניהו לקדם את חוק 'ישראל היום' לפני הבחירות
חיים טוויל
י"ג טבת התשע"ז / 11.01.2017 16:20

שר התיירות יריב לוין מסר בתחילת השבוע עדות ביחידה הארצית לחקירות הונאה, במסגרת חקירת ‘תיק 2000’ – המתמקדת בפגישות של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מול ‘ידיעות אחרונות’, נוני מוזס.

לוין נקרא לתת עדות האם נתניהו התייעץ איתו בשנת 20144, מתוקף אחד משני התפקידים ששימש בהם באותה שנה – יו”ר הקואליציה ואחר כך יו”ר ועדת הכנסת – בכל הנוגע לאפשרות לקדם חוק שיגביל את תפוצת העיתון ‘ישראל היום’.

ערוץ 2 דיווח אתמול כי באחת הפגישות שהתקיימו בין נתניהו למוזס אמר מו”ל ידיעות אחרונות: “אם אני ואתה נסכים על חוק, אני אעשה כל מה שאני יכול שתהיה פה כמה זמן שתרצה. אני מסתכל לך בעיניים ואומר לך את זה בצורה הברורה ביותר”.

שתי הפגישות המתועדות בהקלטות נערכו בלשכת ראש הממשלה בירושלים, ואורכן כשעה כל אחת. אחת הפגישות התקיימה לפני פיזור הכנסת ב-1.12.2014 ואילו השנייה התקיימה מיד אחרי פיזור הכנסת.

במשטרה מעריכים כי בין נתניהו למוזס התקיימו פגישות רבות נוספות, ולא רק השתיים שתועדו בהקלטות, אך לא יודעים להעריך את המספר המדויק שלהן.

בין השניים תיווכו שורה של מקורבים, והמשטרה מתכוונת לגבות מכולם עדות.

עורכות הדין נוית נגב ואיריס ניב סבאג, המייצגות את נוני מוזס מסרו: “אנו מנועים מלהגיב מטעמי החקירה, ולפיכך לא נתייחס לפרסומים שונים, שהיו ושיהיו. אנו מציעים להמתין לסיום החקירה, אז תתבהר התמונה המלאה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות