טראמפ זועם על ההדלפות: “איפה אנחנו חיים, בגרמניה הנאצית?”

נתן פרל
|
י"ג טבת התשע"ז / 11.01.2017 16:05
הנשיא הנבחר של ארה”ב זעם על הדיווחים לפיהם לרוסיה יש “מידע רגיש” עליו • צייץ: “סוכנויות המודיעין לא היו אמורות לתת לחדשות מזויפות כאלה ‘לדלוף'” • “זכיתי בבחירות בקלות, ויריבים מושחתים מנסים להקטין את הניצחון שלנו עם חדשות מזויפות” • גם בקרמלין הכחישו הדיווחים

נשיא ארצות הברית הנבחר דונלד טראמפ דחה היום (רביעי) בתקיפות את הדיווחים בכלי תקשורת אמריקנים, לפיהם בידי רוסיה קיים מידע אישי ופיננסי רגיש ומביך מאוד עליו, העלול להביא לסחיטתו.

אתר ‘באזפיד’ דיווח, כי המידע כולל תיעוד מביך של טראמפ בעת ששהה בחדרו במלון ‘ריץ קרלטון’ במוסקבה, לפני כמה שנים.

בסדרת ציוצים בטוויטר כתב טראמפ:  “אין לי כלום עם רוסיה. לא עסקאות, לא הלוואות ולא כלום”.

הוא הוסיף: “סוכנויות המודיעין לא היו אמורות לאפשר לחדשות מזויפות כאלה ‘לדלוף’ לציבור – זהו מהלך אחרון נגדי. איפה אנחנו חיים, בגרמניה הנאצית?”

הנשיא הנבחר טען כי הפרסום קשור לניצחונו: “זכיתי בבחירות בקלות, ויריבים מושחתים מנסים להקטין את הניצחון שלנו עם חדשות מזויפות. לרוסיה אין שום מנוף לחץ עליי – זה מאוד לא הוגן!”

הערב (18:00 שעון ישראל) יכנס טראמפ מסיבת עיתונאים, לראשונה מאז ניצח בבחירות בנובמבר.

רוסיה טענה היום כי הדיווח לפיו הממשל הרוסי אסף “מידע מביך” על טראמפ הוא “פברוק מוחלט”. בקרמלין ציינו כי הפרסום נועד לפגוע בקשרים בין רוסיה לארצות הברית, ימים ספורים לפני חילופי הממשל.

צוות המעבר של טראמפ סירב להגיב לטענות שהוצגו במסמך. טראמפ עצמו הגיב לדברים עוד קודם לכן בציוץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב: “מדובר בציד מכשפות פוליטי, אלו חדשות מזויפות”.

לדברי הגורמים שצוטטו בדיווח ברשת CNN, המידע הוצג בתקציר של שני עמודים שצורף לדוח שהוגש על ידי גורמי המודיעין על התערבותה של רוסיה בבחירות לנשיאות. ה-FBI חוקר את אמינות ודיוק המידע, שנאסף על ידי סוכן לשעבר של סוכנות המודיעין של בריטניה, שמבוסס בעיקר על גורמים רוסים.

בנוסף המידע מכיל גם חומר אודות הילרי קלינטון – שפגע בה בבחירות.