בג”ץ קבע: אסור לערוך חיפוש על ‘נשות הכותל’ כדי למצוא ספרי תורה

ניצחון ל'נשות הכותל': השופטים דורשים מהמדינה לנמק בתוך 30 יום מדוע הנשים לא יוכלו להתפלל כדרכן, עם ספרי תורה, בעזרת הנשים • השופט רובינשטיין: "באחריות הרב הממונה על הכותל למנוע חיפושים על הנשים העותרות ודומותיהן מעבר לבדיקה הביטחונית הרגילה"
יוסף גרינבוים
י"ג טבת התשע"ז / 11.01.2017 12:54

ניצחון לארגון ‘נשות הכותל’: שופטי בג”ץ הוציאו היום (רביעי) צו על תנאי המורה למדינה לנמק, בתוך 30 יום – מדוע לא יוכלו הנשים של ארגון ‘נשות הכותל’ להתפלל עם ספרי תורה, ברחבת עזרת הנשים בכותל המערבי.

הצו הוצא בעקבות עתירה שהגישה עמותת ‘מרכז צדק לנשים’ יחד עם כמה נשים, המבקשות להתפלל עם ספרי תורה בעזרת הנשים.

השופט אליקים רובינשטיין כתב בהחלטה: ”מטעם הממונה על הכותל נטען בפנינו כי מאפשרים לנשים להתפלל בטלית ותפילין ברחבה המסורתית לפי פסיקת בית המשפט המחוזי, אך ספר תורה אינו נכלל בכך, ולא ניתן כלל לשום גורם להכניס ספרי תורה לרחבת הכותל המסורתי, אלא בקשת רובינסון”.

לפי ערוץ 7, השופטים דורשים מהמדינה להשיב: מדוע לא יינתן לנשים להתפלל כדרכן ברחבת הכותל המסורתית, או לחלופין לאפשר להן להתפלל כדרכן במקום שיש בו נגישות לכותל, בדומה לרחבה המסורתית.

השופט רובינשטיין הוסיף: “באחריות הרב הממונה על הכותל למנוע חיפושים על הנשים העותרות ודומותיהן מעבר לבדיקה הביטחונית הרגילה לכל באי הכותל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות