“אתה לא מגיע לקרסול הנעל שלי” • כך קיבל מיקי זוהר 40 מיליון ש”ח

אריה ריבקינד
|
י"ג טבת התשע"ז / 11.01.2017 11:00
טרם אישור תקציב המדינה, הגיעו בכירים ללשכת יו”ר הקואליציה כדי לפתור עימות בינו לבין ח”כ זוהר • בהקלטות שפורסמו בגל”צ נשמע זוהר כשהוא מאיים ומרים את קולו על מנת לקבל מיליוני שקלים למטרותיו • “עכשיו אני מסתכל נטו מיקי זוהר”

 השמצות, איומים וקללות: הקלטות שפורסמו הבוקר (רביעי) בתחנת הרדיו גלי צה”ל חושפות כיצד השיג חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד כספים קואליציוניים בגובה 40 מיליון שקלים שיועברו בשנתיים הקרובות לגופים ומטרות שיקבעו על ידי זוהר עצמו.

לפני שאושר התקציב במליאת הכנסת, הגיעו בכירים ללשכת ביטן כדי לפתור את העימות שנוצר בין יו”ר הקואליציה למרכז הקואליציה בוועדת הכספים, ח”כ מיקי זוהר.

והר דרש עשרות מיליוני שקלים קואליציוניים. עד שייכנעו לדרשותיו, הוא הודיע כי הוא תוקע את ההצבעות על התקציב בוועדת הכספים. ביטן זעם עליו וניסה לקדם את התקציב בעצמו.

בתיעוד מהפגישה נשמע זוהר: “תוציאו הודעות לתקשורת, אני נלחם רק על הכספים הקואליציוניים. בלי הכספים הללו לא רוצה להצביע על התקציב. לי זה נמאס, לא אכפת לי מאף אחד – לא מהליכוד, לא מראש הממשלה, לא מביטן, עכשיו אני מסתכל נטו מיקי זוהר”.

זוהר המשיך ואיים: “אני אעשה נזק יותר גדול מכל מה שכולכם חושבים. אתם לא מכירים אותי עדיין. אתה חושב שאתה יכול לאיים עלי? תאיים על נאוה בוקר המסכנה”.

ביטן השיב לו: “אל תאיים עלי”.

אבל זוהר המשיך: “מי אתה? אתה אפילו לא מגיע לקרסול של הנעל שלי. אני לא סופר אותך. תדיח אותי, אתה לא תגיד לי שאני אפס ליד כולם ואף אחד לא יגיד לי שאני אפס”.

בסופו של דבר, בזכות המאבק של יו”ר הקואליציה, ח”כ זוהר קיבל 40 מיליון שקלים לשנתיים לצורך מטרותיו – הרבה פחות ממה שרצה.

בעקבות פרסום ההקלטות מסר ח”כ מיקי זוהר לערוץ 7: “מדובר בשיחה אישית ואמוציונלית שהתנהלה ערב העברת התקציב, במהלכה נלחמתי ובצדק על מנת לקבל את הכספים הקואליציונים אותם העברתי לפריפריה, לחיזוק ההתיישבות והיהדות במדינה. אני גאה בכל שקל שהשגתי לטובת הציבור אותו אני מייצג”.