נתון לסחיטה? דיווח: רוסיה מחזיקה במידע רגיש על דונלד טראמפ

נתן פרל
|
י"ג טבת התשע"ז / 11.01.2017 08:57
רשת CNN דיווחה כי ראשי סוכנויות המודיעין הציגו לאובמה ולטראמפ מסמכים מסווגים, לפיהם בידי סוכנים והאקרים רוסים יש מידע אישי ופיננסי אודות טראמפ – העלול להביא לסחיטתו • ה-FBI חוקר את המידע, שמבוסס בעיקר על רוסים • טראמפ: “ציד מכשפות פוליטי, אלו חדשות מזויפות”

כלי תקשורת בארה”ב טוענים, כי בידי רוסיה קיים מידע רגיש ומביך מאוד על הנשיא האמריקני הנבחר, דונלד טראמפ, העלול להביא לסחיטתו.

על פי הדיווח ברשת CNN, שציטטה גורמים אמריקניים רשמיים, סוכנויות המודיעין האמריקניות הציגו בשבוע שעבר לנשיא ברק אובמה ולנשיא הנבחר דונלד טראמפ מסמכים מסווגים ובהם טענות של סוכנים והאקרים רוסים כי הם מחזיקים מידע רגיש ומביך, אישי ופיננסי, אודות טראמפ, שיכול לשמש לסחיטה.

אתר ‘באזפיד’ דיווח, כי המידע כולל תיעוד מביך של טראמפ בעת ששהה בחדרו במלון ‘ריץ קרלטון’ במוסקבה, לפני כמה שנים.

צוות המעבר של טראמפ סירב להגיב לטענות שהוצגו במסמך. טראמפ עצמו הגיב לדברים בציוץ בחשבון הטוויטר שלו וכתב: “מדובר בציד מכשפות פוליטי, אלו חדשות מזויפות”.

לדברי הגורמים שצוטטו בדיווח, המידע הוצג בתקציר של שני עמודים שצורף לדוח שהוגש על ידי גורמי המודיעין על התערבותה של רוסיה בבחירות לנשיאות. ה-FBI חוקר את אמינות ודיוק המידע, שנאסף על ידי סוכן לשעבר של סוכנות המודיעין של בריטניה, שמבוסס בעיקר על גורמים רוסים.

בנוסף המידע מכיל גם חומר אודות הילרי קלינטון – שפגע בה בבחירות.