קצין חרדי בשח”ר התנהג בצורה לא הולמת כלפי אשת חייל חרדי

חיים טוויל
|
י"ב טבת התשע"ז / 10.01.2017 20:28
קצין חרדי במסלול שח”ר פרש היום על רקע טענות שהעלה אחד מחייליו החרדים: מצ”ח פתחה בחקירה • לפי החייל, בעת שחווה משבר בנישואין, הציע המפקד לסייע בהשכנת ‘שלום בית’ – ואז ניסה לבצע באישה מעשה בלתי הולם בביתה ובמקום עבודתה, ופנה טלפונית בהצעות בלתי ראויות

מבוכה בפרויקט שח”ר של צה”ל: חרדי, קצין צה”ל בדרגת סרן המשמש בתפקיד מרכזי בפרויקט שח”ר, פרש היום (שלישי) משירותו בצה”ל על רקע טענות שהעלה אחד מחייליו החרדים לפיהן הוא התנהג בצורה בלתי הולמת כלפי אשת החייל.

לפי דיווח של העיתונאים קובי נחשוני ויואב זיתון באתר ynet, מצ”ח פתחה בחקירת המקרה.

הפרשה, שמעוררת מבוכה גדולה במסלול שח”ר ובזרוע בה שירתו החייל והקצין, החלה כאשר החייל החרדי המשרת בפרויקט חווה משבר בנישואין, ושיתף בכך את מפקדו.

המפקד, רב צבאי בהכשרתו, הציע לנסות לגשר בין בני הזוג ולהשכין ‘שלום בית’ – והשניים הסכימו.

אלא שאז, כך לפי טענות החייל, הקצין ניסה לבצע בה מעשה חמור בביתה ובמקום עבודתה, ופנה אליה טלפונית בהצעות בלתי ראויות ובהודעות כתובות בוטות. כאשר ביקשה ממנו האישה לחדול ממעשיו, איים עליה – כך לפי הדיווח – כי אם תספר עליהם לבעלה או לכל אדם אחר הוא יטען כי ביצעה עמו מעשים חמורים.

לפי הדיווח ב-ynet, החייל הצליח בינתיים לשקם את הנישואים עם אשתו – והתלונן נגד הקצין.

בידי המשטרה הצבאית עדויות של חיילים נוספים ביחידה התומכות בטענות. בעקבות כך,  דרש מפקדו של החשוד כי יעזוב את תפקידו ויפרוש משירות לאלתר, והיום הוא השתחרר מצה”ל.

מדובר צה”ל נמסר ל-ynet בתגובה: “בנושא נפתחה חקירת מצ”ח ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. הקצין ביקש להשתחרר ביוזמתו ובקשתו אושרה”.