הסטודנטים החדשים באוניברסיטת ייל המפורסמת והיוקרתית: כלבים

בעלי כלבים רבים מתדפקים על דלתות מרכז 'הקוגניציה הכלבית', כדי לבחון את רמת המשכל של כלביהם • ומה הקשר בין קלטת 'בייבי איינשטיין' לבעלי הכלבים בארצות הברית?
דוד ליבוביץ
י"ב טבת התשע"ז / 10.01.2017 17:30

לפחות שם אין אפליה בין בני אדם לבעלי החיים: אוניברסיטת ייל היוקרתית קיבלה לשורותיה סטודנטים חדשים. אלא שסטודנטים אלו, להבדיל מחבריהם – הולכים על ארבע. ובמילים אחרות: הם כלבים.

ג’ורג’יו למשל, הוא כלב בן 11 מגזע הוואנה, והוא מחזיק בתעודות המעידות כי הוא בעל תארים ראשון, שני ושלישי מאוניברסיטת ייל.

גבירתו, גורדאנו מתווכת נדל”ן מבראנפורד שבקונטיקט סיפרה לניו-יורק טיימס – הכתבה תורגמה  ב’הארץ’ – כי גם אחותו של ג’ורג’יו, ג’וליאנה, למדה באוניברסיטה.

אלא שהיא, כמה מביך, פחות חכמה מג’ורג’יו שכן ‘היא נמשכת לפינוקים.

“רציתי לדעת כמה הם יודעים ועד כמה הם אינטליגנטים”, אמרה ג’ורדאנה, שהכניסה את כלביה לתחום שנקרא קוגניציה כלבית.

מרכזי מחקר העוסקים בתחום צצים בכל רחבי ארה”ב. במרכזים הללו נבדקים הכלבים, ורמת המשכל שלהם מאובחנת.

לג’ורג’יו, למשל, יש אבחון מצוין: הוא  יודע יותר ממאה מילים.

“אנשים אוהבים לגלות שילדיהם חכמים וגם שכלביהם חכמים”, אומרת לורי סנטוס, מרצה לפסיכולגיה ומנהלת המרכז. “יש כאלה שמתקשרים ואומרים בנימה מתנצלת: ‘אני רוצה להביא את הכלב שלי, אבל חושש שהוא טיפש מדי'”.

תופעה מרתקת נוספת  השייכת לתחום היא רצונם העז של בעלי הכלבים לפתח את האינטלגנציה של ילדיהם, סליחה כלביהם.

על פי המדווח בכתבה, בדומה להורים לילדים הרוכשים דיסקים של בייבי איינשטיין, בתקווה לשפר את האינטליגנציה של צאצאיהם עוד בהיותם ברחם אמם, בעלי חיות מחמד רבים מתפתים לרכוש גאדג’טים המבטיחים לשפר את תפקודי המוח של כלביהם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות