בל תשחית: בישראל זורקים לפח מזון בשווי של 19.5 מיליארד שקל

ארגון 'לקט ישראל' מציג נתונים מדהימים על אובדן המזון בישראל: המזון האבוד בישראל הוא בהיקף של 2.4 מיליון טון • מחצית ממזון אבוד זה הוא בר הצלה בהיקף של 1.2 מיליון טון ובשווי של 8 מיליארד שקלים
דוד ליבוביץ
י"ב טבת התשע"ז / 10.01.2017 14:30

כשאיסור ‘בל תשחית’ הופך למציאות: ארגון ‘לקט ישראל” חשף הבוקר (שלישי) את הדו”ח הלאומי השני לאובדן והצלת מזון בישראל, ממנו עולה כי שווי המזון האבוד בישראל, בהיקף של 2.4 מיליון טון, מגיע ל-19.5 מיליארד שקלים.

עוד חושף הדו”ח, כי כמחצית ממזון אבוד זה הוא בר הצלה בהיקף של 1.2 מיליון טון ובשווי של 8 מיליארד שקלים.

הדו”ח, שבדק את הצריכה המוסדית, גילה כי סך אובדן המזון השנה הסתכם ב-214 אלף טון המהווה 30% מסך צריכת המזון המוסדית ובשווי 3.5 מיליארד שקלים.

כשליש מן המזון המבושל האבוד בצריכה המוסדית הוא בר הצלה, כלומר ניתן להציל 64 מיליון ארוחות מבושלות בשנה, שהינם 70 אלף טון מזון מבושל בשווי של כ-1.1 מיליארד שקלים.

יצויין כי הדו”ח הציג גם דרכים לפתרון הבעיה. אחד מן הממצאים היה כי במקומות בהם סעדו בשנה החולפת 1.8 מיליון איש ומספר רב של סועדים אשר מרוכזים במקומות גדולים (להבדיל מן הצריכה הפרטית), כדאיות הצלת המזון גבוהה ביותר, פוטנציאל כמויות המזון גדול והאיסוף והעברתו לאלו הזקוקים להם – פשוט יותר.

גידי כרוך, מנכ”ל ארגון לקט ישראל: “במדינות המערב פעלו רבות בשנה האחרונה בכדי לצמצם בזבוז מזון ועל ממשלת ישראל ללכת בעקבות מדינות אלו.

” בשנה האחרונה, מאז פרסום דו”ח אובדן והצלת מזון הראשון, הצליח לקט ישראל לקדם את החוק לעידוד הצלת עודפי מזון בכנסת: החוק עבר בקריאה טרומית וכעת הוא ממתין בוועדת עבודה, רווחה ובריאות.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הסיבה שזורקים ולא מעבירים - בגלל תביעות משפטיות שספגו בעלי האולמות וכיוצ
    10/01/2017 14:50
    שני
  1. לא פלא שהכל נזרק, בגלל כמה תאבי בצע.