גלנט: “שגיתי שלא באתי להלוויות” • יו”ר יד לבנים: “הגיעו מים עד נפש”

יוני גרין
|
י"ב טבת התשע"ז / 10.01.2017 10:03
שר הבינוי והשיכון התנצל על היעדרותו מהלוויות הנרצחים: “אני צריך להוות דוגמה יחד עם שרי הממשלה. הדבר הזה הוא שגיאה שנצטרך לתקן” • יו”ר יד לבנים: “כל הלוויה אנחנו כמו עניים צריכים להתחנן שיגיעו שרים ונענים: ‘השרים עסוקים, מה אתם מטרידים'”

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט מכולנו התנצל הבוקר (שלישי) על היעדרותו מהלוויות נרצחי פיגוע הדריסה בארמון הנציב.

ראש הממשלה זעם על כך שאף נציג מהממשלה לא השתתף בהלוויות, והנחה את מזכיר הממשלה לגבש נוהל מחייב להשתתפות חברי הממשלה – שרים וסגניהם – בהלוויות חיילי צה”ל שנהרגו בפעילות מבצעית ופעולות טרור.

ההנחיה יצאה בעקבות הפרסומים בכלי התקשורת, לפיהם משפחות נרצחי פיגוע הדריסה ליד הטיילת בארמון הנציב הביעו זעם על שנציגי הממשלה לא השתתפו בהלוויות.

גלנט אמר הבוקר לגלי צה”ל: “אני חושב שבמקרה הזה שגיתי ואני אתקן את זה. אני חושב שזו הייתה שגיאה. כמו שעשיתי במערכת הצבאית, גם במקרה הזה אני צריך להוות דוגמה יחד עם שרי הממשלה. אני חושב שהדבר הזה הוא שגיאה שנצטרך לתקן אותה”.

יושב ראש ארגון יד לבנים, אלי בן שם, מחה בשיחה בגל”צ.

“הגיעו מים עד נפש”, זעק בן שם, “שנים אני מתחנן ופונה למזכירות הממשלה, מזכירות הכנסת ולוועדת השרים. אחרי כל טקס כזה וכל הלוויה אנחנו כמו עניים צריכים להתחנן שיגיעו שרים ואנחנו נענים: ‘השרים עסוקים, מה אתם מטרידים אותם’. אני חושב שזה בושה”.

לדבריו בהלוויות שלושת הנערים שנרצחו בקיץ 2014, “כל שרי הממשלה וראש הממשלה הגיעו. אתה רוצה להגיד לי שפה הם לא יכלו להגיע? אין נוהל שאומר לא להגיע, זה לפי תחושה של השר, המינימום הוא לרוץ להלוויות האלה. לא נהסס להוציא הורים להפגין מול הכנסת – בושה וחרפה למדינת ישראל”.