חוצפה: שילוט לא חוקי שמפנה אל ‘הכותל הרפורמי’ הוסר – ונתלה שוב

עמותת 'בצדק' איימה בעתירה לבית המשפט - ועיריית ירושלים נכנעה והסירה את השלט הבלתי חוקי • אלא שאתמול התברר: הוגשה בקשה לרישוי השלט, והוא נתלה שוב למרות שטרם הופק רישיון • "לאור אי החוקיות של 'הבמה הזמנית' לא ניתן יהיה להפיק אישור לשלט"
אליעזר היון
י"ב טבת התשע"ז / 10.01.2017 11:23

פרסום ראשון: בעקבות פניית עמותת ‘בצדק’ אל עיריית ירושלים – הוסר מהכניסה לכותל המערבי, השלט שהפנה אל רחבת הכותל הרפורמי, שנשא את השם ‘לעזרת ישראל’.

אלא שאתמול התברר: השלט הבלתי חוקי שהוסר – הוצב שוב בכניסה לכותל.

את המלחמה העיקשת נגד השלט מנהל עורך דין אלדד רבינוביץ, הלוחם בשם עמותת ‘בצדק’ נגד הרחבה הבלתי חוקית של הרפורמים בכותל המערבי.

“אנו קידשנו מלחמה ברחבה הבלתי חוקית הזו שהוקמה על ידי השר נפתלי בנט”, אומר רבינוביץ לחרדים10. “כאשר הוצב השלט הגשנו תלונות לעירייה, אלא שזו בחרה להגיב באופן מטופש שוב ושוב, עד שנאלצנו לאיים בעתירה. האיום עזר וכעבור יומיים השלט הוסר”.

רבינוביץ מסביר, כי מלבד הרחבה עצמה שאינה חוקית – גם השלט הוצב בניגוד לחוק, משני טעמים: להצבת שלט יש קריטריונים מאד ברורים, ואלו חסרו פה. בנוסף להצבת שלט יש לקבל אישור, ובמקרה הזה אישור לא יינתן שכן מדובר בהפניה לעבירה חוקית לרחבה שאינה מאושרת.

“העירייה מכירה שיש כאן עבירה”, אומר רבינוביץ, “אבל הם מנסים להתחמק שוב ושוב. או שהם לא עונים או שהם שולחים תגובות סרות טעם. רק לאחר האיום בעתירה הם מיהרו להוריד את השלט”.

עורך הדין מסביר בכאב כי הרחבה הזו, שעדיין לא פורקה, מהווה חילול ה’ תמידי.

לצד זאת, הוא סבור, כי בהצבת השלט עם השם ‘עזרת ישראל’ יש לרפורמים מטרה נוספת: “השם שהם בחרו ‘עזרת ישראל’ מבקש להכריז כי הכותל המערבי שייך לחרדים, לפרומערים, למחמירים. הרחבה שלהם, המעורבת יש לזכור, היא לעמך ישראל, לכולם. זו אמירה בעייתית מאד”.

הבוקר, לאחר שנודע לעו”ד רבינוביץ כי השלט שהוסר נתלה שוב בניגוד לדין – הוא שיגר מכתב אל העירייה: “מבירור שערכתי הבוקר נודע לי כי הוגשה בקשה לרישוי השלט, וכי הוא נתלה שוב על אף שטרם הופק הרישיון”.

עורך הדין שב ומזכיר, כי “לצורך הפקת אישור של השלט יש צורך בהיתר בניה, לאחר קבלת אישור מהנדס העיר. כמובן, לאור אי החוקיות של ‘הבמה הזמנית’ המכונה ‘עזרת ישראל’, לא ניתן יהיה להפיק אישור לשלט הכוונה לבמה זו.

“לאור האמור, אבקש לדעת בדחיפות האם בכוונתכם לבצע אכיפה חוזרת להסרת השלט ולפעול למיצוי הדין עם מי שתלה את השלט שלא כדין בשנית”.

מעריית ירושלים לא התקבלה תגובה.

img100296 לאחר הסרת השלט

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות