אח לנו בבית המלך: ג’ארד קושנר מונה ליועץ בכיר של הנשיא טראמפ

נתן פרל
|
י"ב טבת התשע"ז / 09.01.2017 22:24
חתנו היהודי של טראמפ, איש סודו של טראמפ ומי שנחשב כאיש שמשפיע עליו יותר מכל אדם אחר בקבלת החלטותיו – מונה לתפקיד בכיר בבית הלבן • קושנר יתפטר מחברת הנדל”ן המשפחתית, ימכור חלק מנכסיו, ויתחייב להישמע לחוקי האתיקה הפדרליים

אחרי שרכש בית ב-5.5 מיליון דולר, השיג מושב מרופד בבית כנסת ‘דה שול’ של חב”ד בוושינגטון – עכשיו מגיע המינוי הנשיאותי: ג’ארד קושנר, חתנו היהודי של נשיא ארה”ב הנבחר, דונלד טראמפ, מונה ליועץ בכיר של הנשיא.

כך דווח הערב (שני) ברשת NBC מפי  מקור בכיר בצוות המעבר של הנשיא הנבחר.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיע בהמשך רשמית על מינויו של חתנו לתפקיד יועץ בכיר בבית הלבן.

“ג’ארד שימש כיועץ מהימן לאורך כל קמפיין הבחירות ותקופת המעבר, ואני שמח למנות אותו לתפקיד מנהיגותי מרכזי בממשל שלי”, כתב טראמפ בהצהרה שבא הכריז על המינוי.

קושנר, הנשוי לאיוונקה, בתו של טראמפ, שהתגיירה, הוא איש סודו של טראמפ ונחשב למי שהשפיע עליו יותר מכל אדם אחר בקבלת החלטותיו במהלך מערכת הבחירות ולאחריהן. במסגרת התפקיד הוא יהיה, למעשה, האיש שישלוט על הנעשה בבית הלבן.

הכוונה למנות את קושנר לתפקיד בבית הלבן היתה ידועה מאז הניצחון של טראמפ בבחירות, אך עד כה היה ספק אם המינוי יתבצע, בשל מגבלות חוקיות על מינוי קרובי משפחה של הנשיא לתפקידי ממשל – בשל מה שמכונה נפוטיזם.

בנוסף, קיים חשש לניגודי אינטרסים בשל העובדה שקושנר מנהל את עסקי הנדל”ן הנרחבים של משפחתו.

אלא שהערב אמר עורך דינו של קושנר ל-NBC: “קושנר מחויב להישמע לחוקי האתיקה הפדרליים, ואנו  מתייעצים עם המשרד לאתיקה ממשלתית לגבי הצעדים שעליו לנקוט”.

לדבריו, קושנר יתפטר מחברת הנדל”ן המשפחתית, ימכור חלק מנכסיו, ויתחייב שלא לעסוק בעניינים אשר עשויה להיות להם נגיעה לאינטרסים הפיננסיים שלו.

הנשיא הנבחר טראמפ אמור להתייחס לנושא ניגודי האינטרסים של קושנר, כמו גם לניגודי אינטרסים שלו עצמו, במסיבת עיתונאים שיערוך ביום רביעי.

• הידיעה עודכנה ב-10.01.17 בשעה 9:30