נתניהו רתח: אף שר לא היה בלוויות • אחד ההורים: “כולה ילדה נדרסה”

יוני גרין
|
י"ב טבת התשע"ז / 09.01.2017 22:07
נתניהו זעם על אי השתתפות השרים בהלוויות החיילים הי”ד שנרצחו בפיגוע בארמון הנציב, והורה על גיבוש נוהל השתתפות שרים וסגניהם בהלוויות • אביה של שיר חג’אג’ הי”ד: “כנראה שלא היינו מספיק מפורסמים בשביל זה ולא מספיק אטרקטיביים”

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה הערב (שני) את מזכיר הממשלה צחי ברוורמן, לגבש נוהל מחייב להשתתפות של חברי הממשלה – שרים וסגניהם – בהלוויות חיילי צה”ל שנהרגו בפעילות מבצעית ופעולות טרור.

ההנחיה יצאה בעקבות הפרסומים הערב בכלי התקשורת, לפיהם משפחות נרצחי פיגוע הדריסה ליד הטיילת בארמון הנציב הביעו זעם על שנציגי הממשלה לא השתתפו בהלוויות.

נציגי המשפחות התלוננו על כך שבאף אחת מארבע ההלוויות – של ארז אורבך הי”ד בכפר עציון, שיר חג’אג’ הי”ד בהר הרצל, שירה צור הי”ד בבית העלמין בחיפה, ויעל יקותיאל הי”ד בבית העלמין בקריית שאול, שנערכו בבוקר ובצהרים – לא נכח אפילו שר אחד מהממשלה, למרות שבכולן נכחו חברי כנסת וראשי רשויות.

“אני לא מצפה לכלום”, צוטט הרצל חג’אג’, אביה של שיר באתר וואלה. “כנראה שלא היינו מספיק מפורסמים בשביל זה ולא מספיק אטרקטיביים, אם הם לא ראו לנכון לבוא. אף אחד לא גם התקשר. היו נציגים מהצבא וכמה חברי כנסת. לא משהו מיוחד – כולה ילדה נדרסה”, הוסיף בציניות. “את מי זה מעניין? העיקר שהמשפחה של המחבל מבסוטים”.

בתחילה אמרו במזכירות הממשלה כי על השרים לא חלה חובה להגיע להלוויות חיילים וכל שר יכול לפעול על פי שיקול דעתו.

אלא שראש הממשלה, שלמד מכלי התקשורת שהשרים לא נכחו בהלוויות, זעם על כך והורה למזכיר הממשלה לגבש נוהל מחייב.

לפי דיווח באתר וואלה, נציגי משפחת אורבך, עם זאת, סיפרו כי השר נפתלי בנט דווקא התכוון להגיע להלווייתו של ארז הי”ד, אך התבקש שלא לעשות זאת על מנת להימנע מסיקור תקשורתי במקום.