השופטת נזפה במשטרה: “מדוע לא נעצר אף אחד מהפורעים הערבים?”

ביהמ"ש המחוזי דחה את ערר המשטרה על שחרור המתפללים שנכנסו לקבר יהושע בן נון ומתח ביקורת על כך שאיש מהפורעים הערבים לא נעצר • "לא ניתן לייחס למשיבים עבירה רק בגלל התנהגות התושבים במקום שיידו אבנים תוך קריאות איטבח אל יהוד"
חיים טוויל
י"א טבת התשע"ז / 09.01.2017 17:26

שופטת בית המשפט המחוזי בלוד נאוה בכור דחתה בצהריים (שני) את ערר המשטרה על שחרורם של המתפללים שהותקפו בקבר יהושע בן נון בשבוע שעבר.

השופטת קיבלה את עמדתו של עו”ד חי הבר מארגון חוננו, המייצג את העצורים ואף מתחה ביקורת על כך שהמשטרה והצבא עצרו את המתפללים – אך לא עצרו ולו אחד מהפורעים הערבים.

השופטת קבעה כי החלטתו של בית המשפט השלום ששחרר את המתפללים ללא תנאי וקבע כי לא ביצעו עבירה, מקובלת עליה, וכי הכניסה לכפר ולקבר יהושע בן נון מותרת, ולפיכך התנהגות המתפללים אינה מהווה עבירה על החוק.

“משלא חל איסור להיכנס לתחומי שטח B ובכללו הכפר כיפל חארס, הרי שלא ניתן לייחס למשיבים עבירה כלשהיא אך בשל התנהגות התושבים במקום שעלתה לכדי הפרות סדר, ידויי אבנים תוך קריאות “איטבח אל יהוד””, כתבה השופטת בכור בהחלטתה. “בעניין זה לא התקבלה תשובה עניינית לתמיהה שעלתה מדברי בא כוח המשיבים, כמו גם על ידי בית המשפט, מדוע לא נעצר אף אחד מהמתפרעים במקום אלא רק המשיבים בלבד”.

עו”ד חי הבר מארגון חוננו בירך על החלטת בית המשפט: “כל עוד אין איסור חוקי להיכנס לאזור מסוים, על המשטרה ועל הצבא לאבטח את האזרחים המגיעים להתפלל. בשביל זה קיימים כוחות הביטחון, לעצור טרוריסטים ועבריינים, ולא אזרחים שלא עברו על שום חוק ובסך הכל ביקשו לממש את זכותם להתפלל”, אמר.

מארגון חוננו המייצג את העצורים נמסר בתגובה: “במקום לעצור פורעים ערבים שניסו לרצוח יהודים, המשטרה נותנת להם פרס ועוצרת את היהודים. אנו שמחים שבתי המשפט לא נתנו יד להתנהלות מסוכנת זו של המשטרה המעודדת לצערינו את הטרוריסטים הערבים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות