“מה קרה לנו? מתי הפכנו לכאלה?”: יאיר לפיד נגד “כל גיבורי המקלדת”

יו"ר יש עתיד תקף בפתח ישיבת סיעתו את מותחי הביקורת על תפקוד חיילי צה"ל בפיגוע הדריסה בארמון הנציב: "הפיצו שקרים מתועבים, כאילו כל החיילים ברחו מהזירה בגלל מה שקרה במשפט אלאור אזריה"
שרי רוט
י"א טבת התשע"ז / 09.01.2017 14:27

ח”כ יאיר לפיד, התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת יש עתיד  לפיגוע הדריסה הרצחני בירושלים.

“אתמול נרצחו בירושלים שירה צור, יעל יקותיאל, שיר חג’אג’ וארז אורבך זכרם לברכה. אלא שהמאבק שלנו אינו רק באויבינו, אלא גם על עתידה ועל אופייה של החברה הישראלית”, פתח לפיד.

לדבריו, “בעוד הפצועים נאבקים על חייהם, בעוד כוחות הביטחון במקום, בעוד דמם – דם נקיים – עדיין על הרצפה, כבר היו כאלה שהזדרזו לנסות לגרור את הפיגוע הנורא הזה לתוך הוויכוח הפוליטי. הפיצו שקרים מתועבים, כאילו כל החיילים ברחו מהזירה בגלל מה שקרה במשפט אלאור אזריה. ‘אפקט אזריה’ הם קראו לזה. התעלמו מהעובדה שחיילים וחיילות ירו בזמן אמיתי וחיסלו את המחבל. במקום לחבק אותם שוב תקפו את הרמטכ”ל, אדם שמוביל לוחמים לקרב כבר כמעט ארבעים שנה”.

לפיד קרא לעצור את השיח המתלהם: “כל גיבורי המקלדת. כל אלה שמדברים על אהבת ישראל, אבל שונאים את עם ישראל ושונאים את כל מה שישראל מייצגת. מה קרה לנו? מתי הפכנו להיות כאלה? היה פה פעם, לא נורא מזמן, קוד התנהגות בסיסי. היה פה כבוד בסיסי לנרצחים, למשפחות. \

“הייתה לנו היכולת לעצור, לחכות יום, לחכות לפחות עד ללוויות. שירה צור, יעלי יקותאל, שיר חג’אג’ וארז אורבך הם לא הזדמנות לסכסך עוד קצת את עם ישראל. הם חיילים בצה”ל שנרצחו על לא עוול בכפם. אנחנו מוכרחים להחזיר את הדיאלוג הישראלי לשפיות”.

הוא הוסיף: “זה תלוי בכל אחד מאתנו. אל תסכימו לקבל את זה. אל תקבלו את זה מטוקבקיסטים ואל תקבלו את זה מפוליטיקאים. תגידו לעצמכם, תגידו לסביבתכם, אנחנו לא מוכנים שירקדו על הדם אצלנו על המסך. תמחקו, תחסמו, תגידו ‘לא’. הגיע הזמן שכולנו יחד נתייצב מול הגל הרע הזה ונגיד עד כאן. ילדינו המתים הם הגבול שאנחנו שמים”, סיים לפיד.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לפיד היקר, שופטי הצדק בישראל גורמים לקרע בעם, אתה ועוד מנהיגי מפלגה, גורמים לזה, השמאל, והאשכנזים, אין חיבור בעם, וזה מה שיפיל אותנו, כי זה לא יעזור לאף אחד עם השמאל או הימין יעלו, מה שכן צריך רק אחדות!!!
    09/01/2017 15:24
    יעל
  1. לפיד, אתה בוזי, כל השמאל, כל אחד שרוצה לטובתו ולא לטובת הכלל, אין אחדות, שופטי ישראל הם שמאלניים, שמביאים לפילוג בעם,
    למה אתה יוצא באמירה שאתה יודע את התשובה, כרגיל “יפי נפש”

    • mt   14/01/2017 16:24

      לפיד הוא מרכז . לא שמאל קיצוני לא ימין קיצוני ובטח לא מתלהם כמוך. כן כן . לפיד הוא יפה נפש וזה כבוד גדול .
      לפיד רוצה לטובת העם וזה כולל אותך ואותי ואת כולם. גם השמאל , הימין , החרדים ועוד.
      זה לא בית המשפט ולא הצבא שמביאים פילוג בעם. אלה אנשים כמוך שבמקום להביע את דעתם פשוט צועקים מקללים ומבזים.
      אז תפסיק לשסע ולפלג ותתחיל לאחד..