לידיעת תושבי ביתר ומודיעין עלית: חוק השקיות לא חל ביהודה ושומרון

עם כניסת חוק השקיות לתוקף החלו ברשתות השיווק ביו"ש לגבות 10 אג' על כל שקית - אבל כעת טוענים התושבים: החוק אינו בר תוקף מעבר לקו הירוק • המשרד להגנת הסביבה: צודקים, החוק לא עבר את ההתאמות הנדרשות לאיזור יהודה ושומרון
שייע קליין
י"א טבת התשע"ז / 09.01.2017 12:20

בתחילת חודש ינואר, עם כניסתו לתוקף של ‘חוק השקיות’ המיותר שהפך למטרד, החלו גם רשתות השיווק הפועלות ביהודה ושומרון לגבות מהקונים 10 אגורות על כל שקית כמתחייב מהחוק – אולם כעת מתברר כי הצעד נעשה שלא לפי החוק.

ממכתב ששלח ‘הפורום המשפטי לישראל ציונית ודמוקרטית’ לרשתות השיווק עולה כי ביהודה ושומרון דורשים התושבים שלא לחייב אותם על כל שקית, מאחר והחוק הישראלי לא חל על יהודה ושומרון.

חוקים שונים מקבלים את תוקפם גם מעבר לקו הירוק רק באמצעות צו אלוף.

לטענת הפורום, במקרה של חוק השקיות, הנושא לא הוסדר.

“הואיל וחוק זה לא הוחל בצו אלוף ואינו מהווה חלק מהמשפט העותומני והירדני החלים בשטחי יהודה ושומרון, אין חוק זה חל בשטחים אלו, ובשל כך אין חבים סניפי הרשתות ביהודה ושומרון בהיטל זה”, כתב ‘הפורום המשפטי לישראל ציונית ודמוקרטית’.

ברשתות השיווק טענו שהאחריות לנושא היא על המשרד להגנת הסביבה.

במשרד להגנת הסביבה הודו כי הצדק אכן עם התושבים: “חוק השקיות לא עבר את ההתאמות הנדרשות לאזורי ההתישבות הישראלית באיו”ש, ולא נחתם צו אלוף להחלתו שם. אי לכך חובות החוק אינן חלות על הקמעונאים באזור זה. הנושא יטופל על פי סדרי העדיפות של המשרד בשיתוף המנהל האזרחי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות