3 חיילות וחייל נרצחו ו-13 נפצעו מדריסת משאית בטיילת ארמון הנציב • צפו

13 נפגעו בצהריים ממשאית שהגיחה במהירות ודרסה קבוצה של חיילים סמוך לטיילת ארמון הנציב בירושלים: ארבעה הרוגים • המחבל שביצע את פיגוע הדריסה הוא תושב שכונת ג'בל מוכבר, אסיר משוחרר שישב בבית כלא, והחזיק ברישיון נהיגה ישראלי • המחבל נורה וחוסל על ידי מדריך וחיילים
חיים טוויל
י' טבת התשע"ז / 08.01.2017 13:30

ארבעה חיילים נהרגו ו-13 נפצעו בצהריים (ראשון) לאחר שמשאית דרסה קבוצה של אנשי כוחות הביטחון סמוך לטיילת ארמון הנציב בירושלים.

מדיווחים ראשוניים מהשטח עולה כי נהג המשאית נורה וחוסל.

הנרצחים הם שלוש חיילות וחייל בשנות העשרים לחייהם שנלכדו תחת גלגלי המשאית.

מהמשטרה נמסר: “משאית שהגיעה על טיילת הנציב ארמון מכיון רחוב עלר סטתה ממסלולה ופגעה בקבוצת חיילים שירדו מהאוטובוס. במקום מספר נפגעים בדרגות שונות”.

מפרטי האירוע הראשוניים עולה כי קבוצת חיילים עמדה בטיילת ארמון הנציב, כשמשאית הגיחה במהירות ודרסה אותם.

יעקב קמינצקי, מתנדב ביחידת האופנועים של איחוד הצלה, שהגיע ראשון לזירה סיפר: “כשהגעתי לזירה נתקלתי בזירה קשה של קבוצת הולכי רגל שנדרסו על ידי משאית בטיילת ארמון הנציב. חלק מהולכי הרגל היו לכודים תחת למשאית ללא הכרה וביקשתי ממוקד איחוד הצלה סיוע של  צוותי כיבוי ומתנדבים נוספים עקב כמות גדולה של נפגעים. בסמוך למשאית היו פזורים מספר נפגעים נוספים במצבים קשה, בינוני וקל”.

פיגוע בארמון הנציב

פאראמדיקית מד”א, חן לנדי שרון, שהגיעה ראשונה למקום סיפרה: “כשהגענו למקום הייתה המולה רבה, ראיתי משאית שפגעה בצעירים שירדו מאוטובוס סמוך לעמדת התצפית של ארמון הנציב, על הדשא סמוך לכביש שכבו כ-10 פצועים, חלקם לכודים מתחת למשאית. כוחות גדולים של מד”א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי ופינו אותם לבתי החולים”.

מהדסה נמסר:  11 מפצועי הפיגוע מטופלים בבתי החולים של הדסה. ביחידת הטראומה בהדסה עין כרם טופלו 1 במצב קשה מחוסר הכרה, מנותח בשעה זו. 2 במצב בינוני, 6 במצב קל.

בהדסה הר הצופים 2 פצועים במצב קל מטופלים בחדר המיון.

אל שערי צדק פונו פצועה באורח קשה, מונשמת ומורדמת, במצב לא יציב, ו-4 פצועים נוספים באורח קל.

המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בטיילת ארמון הנציב בירושלים הוא תושב שכונת ג’בל מוכבר. מדובר באסיר משוחרר שישב בבית כלא בישראל.

מפכ”ל המשטרה רוני אלשיך התייחס בדבריו בזירת הפיגוע לכך שהוצא צו איסור פרסום על חקירת הפיגוע, וציין כי מדובר במחבל תושב ממזרח ירושלים אשר החזיק ברישיון נהיגה ישראלי.

לדברי המפכ”ל, לא הייתה התראה ספציפית לקראת הפיגוע הנוכחי. “ישנה תמיד היערכות בשטח כדי לצמצם את הפיגועים”. הוא הוסיף כי החיילים באירוע הגיבו במהירות וניטרלו את המחבל.

צילום: יונתן זינדל, פלאש90

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תפסיקו לחשוד
    08/01/2017 14:01
    חיים
  1. בפעם המיליון שאתם מדווחים על פיגוע אתם כותבים כמו שמאלנים “חשד לפיגוע”, אם זה ברור שזה פיגוע אז תכתבו את זה, למשל מה שקורה פה, משאית נכנסת ב15 אנשים ומדווח שהנהג חוסל

  2. מחדל בטיחותי חמור בטילת אין עמודי בטון למניעת עלית רכב על המדרכה והדשא. הכפר 100 מטר משם מביאים מאות חיילים לטילת. מזעזע איפה ראש העיר. אם היו עמודי בטון המשאית היתה נבלת סביר שהוא צפה במקום וראה שמביאים חיילים. איזה מחדל נוראי.
    09/01/2017 07:40
    דינו
  3. מחדל בטיחותי חמור בטילת אין עמודי בטון למניעת עלית רכב על המדרכה והדשא. הכפר 100 מטר משם מביאים מאות חיילים לטילת. מזעזע איפה ראש העיר. אם היו עמודי בטון המשאית היתה נבלת סביר שהוא צפה במקום וראה שמביאים חיילים. איזה מחדל נוראי.