בגלל החרדים? סקר מפתיע מעלה: רק 10% מהסטודנטים יישארו בי-ם

רק עשרה אחוזים מכלל הסטודנטים בשלשת הקמפוסים של האוניברסיטה העברית בירושלים רואים את עתידם בעיר ירושלים • אחת הסטודנטיות: "התחושה היא שהעיר לא מתפתחת בשם הדת. אני מכבדת את הדתיים, אבל לא רוצה את זה לעצמי"
אליעזר היון
י' טבת התשע"ז / 08.01.2017 13:09

רק עשרה אחוזים מהסטודנטים בשלשת הקמפוסים הירושלמיים של האוניברסיטה העברית בירושלים מעריכים שיישארו בעיר בעוד כעשור, כך מגלה סקר של עיתון הסטודנטים ‘פי האתון’ שנערך ערב השנה האזרחית החדשה, בקרב 700 משתתפים.

על פי התוצאות המפתיעות, למעלה מחמישים אחוזים הודיעו כי לא יישארו בעיר, ו-35 אחוזים נוספים מתלבטים.

בכתבה המפורטת, תחת הכותרת ‘הבריחה הגדולה’, רואיינה אחת הסטודנטיות בשם ש’ שמספרת כי עזבה את ירושלים עוד לפני שנת הלימודים השניה שלה: “בתור קצינה שירתתי שנתיים בירושלים ומאד אהבתי את האווירה של העיר, כנראה כי לא הכרתי אותה באמת….

“כשהגעתי לכאן ללימודים ציפיתי שהיא תהיה בדיוק כמו שזכרתי אותה עם השקט, הנוף המיוחד והבילויים. אחרי כמה חודשים הבנתי שזה לא ככה. העובדה שבשישי בערב רוב המקומות סגורים, החרדים שלא מסתכלים לי בעיניים כי אני אישה… התחושה היא שהעיר לא מתפתחת בשם הדת. אני מכבדת את הדתיים, אבל לא רוצה את זה לעצמי”.

ייתכן שהמפגש המפתיע עם ‘הדתיים’ כמו שמתארת ש’ עומד בבסיס הנתון כי סטודנטים ירושלמים נוטים יותר להאמין כי יישארו בעיר הרבה יותר מאשר לא ירושלמי.

נתונים מעניינים נוספים שהובאו בכתבה על מחקר שנערך ב’מכון ירושלים’: שיעור הבוגרים המגדירים את עצמם דתיים מהאוניברסיטה העברית שנשארו בעיר גבוה משמעותית ביחס לבוגרים היהודים שאינם מגדרים את עצמם דתיים ונשארו בעיר [53% מול 35%].

“לדתיים יש יותר דרייב להישאר בגלל החיבור המסורתי דתי למקום ובגלל תחושת הקהילתיות”, מסביר החוקר יאיר אסף שפירא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    דירה בסיסית לזוג צעיר מיליון שמונה מאות
    12/01/2017 12:05
    שלי
  1. מחירים אירופה, הלך רוח – אירן