איש העסקים במרכז הפרשה: נוני מוזס • נתניהו: “מפריחים בלונים”

מו"ל 'ידיעות אחרונות' נחקר באזהרה • לפי הקלטה: הדיל בין נוני מוזס לנתניהו היה "פינוק בעיתון תמורת חוק ישראל היום" - ונתניהו השיב: "יהיה בסדר" • שלושה אנשי עסקים ייחקרו השבוע • חדשות 10: הרקע לפגישה - בקשה של נתניהו לגנוז מידע על בנו יאיר • פרקליט המדינה ומנדלבליט סברו שלא בטוח שיש אלמנטים פליליים • נתניהו לשרי הליכוד: "כעת, כשאני יודע במה מדובר, אני אומר לכם את זה בביטחון מלא: לא יהיה כלום כי אין כלום"
נחמן גור
י' טבת התשע"ז / 08.01.2017 10:57

ערוץ 2 חשף הבוקר (ראשון) מידע חדש אודות השיחה העומדת במרכז ‘פרשה 2000’: על פי הדיווח, ההקלטה שעליה דיווח הבוקר ‘הארץ’ מתעדת שיחה בין ראש הממשלה ובין איש העסקים ארנון (נוני) מוזס, המוציא לאור של העיתון ‘ידיעות אחרונות’.

בשלב זה לא ברור מתי הוקלטה השיחה ומה נאמר בה בדיוק, אולם במרכז השיחה עמד העיתון ‘ישראל היום’ שפגע קשות בהכנסות העיתון ‘ידיעות אחרונות’.

השיחה הייתה אמורה להניב למו”ל ידיעות אחרונות יתרון כספי משמעותי, ובתמורה אמור היה לשנות את הקו הלעומתי אותו מוביל העיתון של מוזס נגד ראש הממשלה.

לפי קטע מהשיחה, שהגיע לידי וואלה! NEWS, מוזס אמר לנתניהו: “אפנק אותך בעיתון, אם תעזור לי בחוק ‘ישראל היום'”. נתניהו השיב לו: “יהיה בסדר”.

בחדשות 2 דווח עוד, כי השניים דנו בסגירת מוסף סוף השבוע של ‘ישראל היום’, שאותו מוציא לאור המיליארדר היהודי אמריקני שלדון אלדסון, המקורב לנתניהו.

השיחה נמסרה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כבר לפני חודשים ארוכים ואולי למעלה מכך. בצמרת משרד המשפטים התקיימו התייעצויות רבות לגבי משמעותה המשפטית.

במשטרה ובפרקליטות סברו שיש בשיחה אלמנטים פליליים, אולם פרקליט המדינה שי ניצן והיועץ המשפטי אביחי מנדלבליט סברו שלא בטוח שיש אלמנטים פליליים בפרשה.

בחדשות 10 דווח כי פגישתם של השניים נערכה ביוזמת שני מתווכים והתקיימה במרכז הארץ, וכי הרקע לפגישה הוא בקשה של ראש הממשלה ממוזס לגנוז מידע על בנו יאיר.

בוואלה דווח, כי הקלטת של השיחה בין נתניהו למוזס הגיעה במהלך פשיטת המשטרה בביתו של ארי הרו, ראש הסגל לשעבר של נתניהו. האחרון נחקר כמה פעמים בחשד לניגוד עניינים  בחברה שהייתה בבעלותו כשנכנס לתפקידו.

במשטרה מעריכים כי מוזס לא היו מודע להקלטת השיחה. מוזס נחקר בשבוע שעבר. החוקרים גבו ממנו עדות ועימתו אותו עם ההקלטה.

בפני ראש הממשלה הטיחו החוקרים את עיקרי הדברים ביום חמישי בלילה, במהלך חקירתו השנייה שנמשכה כחמש שעות.

“הם מפריחים בלונים שהאוויר החם יוצא מהם”

נתניהו התייחס הבוקר לחקירה נגדו בפתח ישיבת השרים, ואמר: “מה שאני כן יכול לומר לכם היום, כשאני יודע במה מדובר, ואני אומר לכם את זה בביטחון מלא: לא יהיה כלום כי אין כלום”.

“מה שיש פה זה לחץ פסול ובלתי פוסק של גורמים בתקשורת על גורמי האכיפה”, המשיך ראש הממשלה. “הם מפריחים בלונים שהאוויר החם יוצא מהם בזה אחר זה. כך יהיה גם במקרה הזה. אני מציע לחבריי באופוזיציה לא לחגוג כי אין מה לחגוג. את השלטון מחליפים בקלפי”.

עיתון ‘הארץ’ עיתון הארץ דיווח הבוקר כי בידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח”ה) של המשטרה ישנן הקלטות המלמדות על מו”מ שניהל ראש הממשלה בנימין נתניהו עם איש עסקים על קבלה הדדית של טובות הנאה.

עוד טוען העיתון, כי בחקירתו האחרונה שהתקיימה ביום חמישי האחרון, הציגו חוקרי המשטרה את הקלטות בפני ראש הממשלה ולפי הדיווח “הוא הופתע מכך”.

הארץ: דיל בוטה בין ההון והשלטון

על פי הדיווח בהארץ, “בלב הפרשה לפי החשד, ניצב ניסיון לרקום דיל בוטה בין ההון והשלטון. לא מדובר בהבטחה למזוודות מזומנים תמורת מונופול גז, או בהעברה בנקאית לחשבון מוצפן בעבור זיכיונות תשתיות או מחצבים. אולם הראיות מעידות על מציאות שבה אנשי הכסף והכוח מנסים לכרות ביניהם ברית תן וקח — תמיכה שתסייע לראש הממשלה להמשיך ולשלוט בממלכה, תמורת שימוש בכוחו להבטחת הישגים ששוויים נאמד בסכומי עתק”.

עוד דווח, כי כאשר הגיעו הנתונים לשולחנו של היועמ”ש, אביחי מנדלבליט, “הוא דגר עליו חודשים ארוכים, והגדיל לעשות כאשר בסוף השבוע יצאה מלשכתו בת קול: הפרשה חמורה מבחינה ציבורית וגבולית מבחינה פלילית”.

באתר וואלה דווח, כי חוקרי המשטרה מתכוונים לחקור ביומיים הקרובים עוד שלושה אנשי עסקים במסגרת “תיק 2000″. לפי הדיווח, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אישר את חקירתם של השלושה ורק לאחר מכן עשוי נתניהו להיחקר בפעם השלישית.

לדברי גורם המעורה בפרשה, שלושת המעורבים שימשו מעין מתווכים בין איש העסקים לנתניהו וכן היו אלו שאמורים לקבל את ההחלטות בנושא.

לפי גורם במערכת אכיפת החוק,”עיקרי הפרשה הוצגו במסגרת החקירה השנייה של ראש הממשלה. נתניהו התייחס לחשד שהוטח בפניו ומסר את גרסתו”.

עתה, בעקבות גרסתו של ראש הממשלה, “נדרשים החוקרים לבצע שורה של תשאולים של גורמים שראש הממשלה העלה בפני החוקרים. רק לאחר שהחוקרים יגיעו ויתשאלו את אותם גורמים, ניתן יהיה לקיים חקירה נוספת של ראש הממשלה”.

הוא הוסיף: “כמובן שהחוקרים יידרשו לאמוד את טיב המידע שיתקבל מתשאול אותם גורמים ולהשוות אותם עם המידע שהצטבר עד עתה, כולל גרסת ראש הממשלה”.

יו”ר הקואליציה: מספיק עם הספקולציות

מקורבו של ראש הממשלה, יושב ראש הקואליציה דוד ביטן אמר בראיון לרזי ברקאי בגל”צ: “לא יהיה כתב אישום. גם אם יהיה מצב כזה שאני לא רואה אותו מתרחש, עדיין ראש הממשלה בהבדל משר יכול להמשיך לכהן.

“אם אתה חושב שצריך להגיש כתב אישום בגלל סיגרים ובעקבות זה להפיל ראש ממשלה  – מספיק עם הספקולציות”.

יו”ר מרצ, ח”כ זהבה גלאון, דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, להשעות את עצמו מהעיסוק בחשדות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.

דרישת גלאון באה על רקע הדיווחים לפיהם בידי המשטרה נמצאות מזה מספר חודשים הקלטות המלמדות לכאורה על מו”מ שניהל ראש הממשלה נתניהו עם איש עסקים על קבלה הדדית של טובות הנאה.

“במשך שלושה חודשים היו בידי המשטרה הקלטות של נתניהו מנהל משא ומתן עם איש עסקים על טובות הדדיות”, נאמר בהודעה שפרסמה גלאון.

לדבריה, “לא יתכן שלאור כל זאת מנדלבליט לא פתח מיד בחקירה, ומסמס את החשדות במילה המכובסת ‘בדיקה’. בהיעדר הסברים פומביים לשיהוי בחקירה עולה חשד חריף לאתרוג של ראש הממשלה ולניגוד עניינים חמור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות