מקורב לנתניהו: “הפרשה השנייה היא זוטות, אבן גדולה ירדה מלבו”

מקורב לראש הממשלה על הפרשה השנייה עליה נחקר אמש: "יצא מהחקירה השנייה נינוח ורגוע" • 'וואלה' מדווח: הנחקר הנוסף בפרשה הוא איש עסקים פרטי, ולא בן למשפחת נתניהו או נושא תפקיד ציבורי • מטרת החקירה הייתה לשמוע את הגרסה הראשונית של ראש הממשלה ב'תיק 2000'
חיים טוויל
ח' טבת התשע"ז / 06.01.2017 10:18

“ראש הממשלה יצא מהחקירה השנייה נינוח ורגוע” – כך צוטט הבוקר (שישי) אחד ממקורביו של בנימין נתניהו באתר וואלה, לאחר שאמש הסתיימה חקירת ‘תיק 1000’, שנערכה במעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים.

“הוא אמר לי כי הפרשה השנייה היא זוטות של דברים, ונראה כי אבן גדולה ירדה מלבו”, הוסיף המקורב.

ראש הממשלה נחקר, במשך כחמש שעות, בחשד לקבלת טובות הנאה בשווי מאות אלפי שקלים משני אנשי עסקים, ובפרשה נוספת – המכונה ‘תיק 2000’ – שפרטיה טרם ידועים.

על פי הודעת המשטרה, לאחר החקירה, ישנה התפתחות: “ביומיים האחרונים נחקר גם חשוד נוסף. בשל חשש לשיבוש החקירה, בשלב זה מעבר לכך לא ניתן למסור פרטים נוספים. נעדכן ככל שיתאפשר”, לשון ההודעה.

בוואלה מדווח, כי מדובר באיש העסקים פרטי, ולא בן למשפחת נתניהו או אדם הנושא בתפקיד ציבורי כזה או אחר.

במרכז החקירה אמש, אותה ניהל עמד גם הפעם תנ”צ כורש ברנור, מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח”ה), עמדה הפרשה הראשונה ‘תיק 1000’, שעיקרה החשד כי נתניהו קיבל מתנות יקרות ערך, בין היתר סיגרים בשווי עשרות אלפים דולרים, מאיש העסקים ארנון מילצ’ן, המתגורר בלוס אנג’לס – במספר רב של הזדמנויות בשבע עד שמונה השנים האחרונות.

בעדותו בפני החוקרים טען מילצ’ן כי העניק את הסיגרים לנתניהו במסגרת מערכת היחסים החברית בין המשפחות.

החוקרים סבורים כי הסיגרים ניתנו במתנה, כדי לקדם את ענייניו של מילצ’ן, ואת הסרטים שהוא מפיק בישראל, בין היתר בערוץ 10, שהוא מחזיק בחלק מהמניות בו.

מקורבי נתניהו מסרו בתגובה, כי מדובר במתנות מחבר אישי, שלא במסגרת תפקידו הציבורי. עוד אמרו בסביבת נתניהו כי למילצ’ן היו וישנן מניות בערוץ 10, וכי נתניהו במשך שנים ניסה לסגור את ערוץ 10 – ומכאן שהטענות חסרות בסיס.

החוקרים עימתו את ראש הממשלה עם מידע נוסף, העוסק במתנות שקיבל מאיש עסקים אחר.

לפי וואלה, רק לאחר מספר רב של שאלות בעניין הציגו החוקרים לנתניהו חלק מהפרשה השנייה, והטיחו בו את המסגרת הכללית של החקירה, מבלי להיכנס לעדויות או ראיות שיש בידיהם בעניין.

מטרת החקירה הייתה לשמוע את הגרסה הראשונית של ראש הממשלה, וככל הנראה בחקירה הבאה, שתיערך בשבוע הבא, יידרש נתניהו להתעמת עם הממצאים שטרם הוצגו בפניו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות