שחקן חיזוק: בנו בן ה-3 של אהרן בניטה הי”ד הצטרף לקבוצת כדורגל

הילד נתן בניטה, שאביו אהרן הי"ד נרצח בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בליל הושענא רבה, צורף לקבוצת הכדורגל של האחים והבנים השכולים • בכך הוגשם חלומו - לשחק כדורגל • צפו
אבי כץ
ז' טבת התשע"ז / 05.01.2017 21:56

הילד נתן בניטה, בן ה-3, שנפצע בפיגוע שהתרחש בסוכות, באוקטובר 2015, בעיר העתיקה בירושלים – בו נהרג אביו, אהרן, וכן הרב נחמיה לביא, ז”ל, ובו נפצעה קשה אמו, אדל – צורף היום (חמישי) לקבוצת הכדורגל של אחים ובנים השכולים ונפגעי פעולות טרור. בכך הוגשם חלומו של הילד – שכמעט איבד את רגלו – לשחק כדורגל.

בטקס מרגש שהתקיים בירושלים, הקבוצה אימצה את נתן וצירפה אותו באופן טקסי לשורותיה. במהלך הטקס קיבל נתן את חולצת הקבוצה עם שמו ובכך הפך לשחקן מספר 10 שלה. כמו כן, שחקני הקבוצה הכינו לנתן מספר מתנות והעניקו לו אותן בפתח המשחק. אמו של נתן, אדל, הגיעה גם היא לצפות במשחק.

קבוצת הכדורגל הוקמה על ידי ארגון ‘משפחה אחת’ (OneFamily), שפועל לסייע למשפחות שכולות ונפגעות טרור. קבוצת הכדורגל של הארגון מורכבת מאחים שכולים, מיתומי פעולות טרור והמבצעים הצבאיים, ומנפגעי טרור.

“אנחנו משחקים לא רק כדי לנצח. כל שחקן בקבוצה – הוא בן משפחה שלנו. אנחנו תמיד ביחד – גם בשמחות, וגם באזכרות. היום הצטרף אלינו שחקן חדש – נתן בניטה. מעכשיו – יש לו משפחה גדולה ותומכת”, אמר בפתח המשחק, מאמן הקבוצה עמי בן דוד.

שנטל בלזברג, מנכ”לית OneFamily, מציינת כי “הקשרים שנוצרים בקבוצת הכדורגל פשוט מדהימים. שחקני הקבוצה הופכים להיות ממש חברים בלב ובנפש ותומכים אחד בשני בימים טובים ובימים קשים. על המגרש רואים אמנם משחק כדורגל אבל קורה שם משהו עמוק בהרבה. המשחק ותחושת הביחד מעניקים למשתתפים את הכוח להתגבר גם על מה שקורה מחוץ למגרש. מתוך זה ומתוך החיבה של נתן לכדורגל חשבנו שיהיה זה אך טבעי שהקבוצה תאמץ אותו ותלווה אותו”.

כזכור, הפיגוע בו נפצע נתן ברגלו אירע כאשר בני המשפחה עשו את דרכם להתפלל בכותל המערבי בחול המועד סוכות. מחבל פלסטיני התנפל על בני המשפחה, דקר למוות את האב, אהרן ז”ל, פצע קשה את האם, אדל, ודקר למוות את הרב נחמיה לביא ז”ל, ששמע את צעקות בני המשפחה וירד למקום במטרה לסייע להם. לאחר הפיגוע נאבקו הרופאים על חיי האם, אדל, וכן במטרה להציל את רגלו של נתן. לאחר מספר ניתוחים שב נתן ללכת ולשחק כדורגל. בשבוע שעבר גזר בית המשפט 35 שנות מאסר על עבד אל עזיז מרעי, הסייען שקנה את הסכין ששימשה את המחבל מוהנד חלבי. חלבי עצמו חוסל בזירת הפיגוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות