האם נאס”א מצאה סוף-סוף את הפתרון למגורי בני אדם במאדים?

המגורים והשהיה בכוכב הלכת מאדים בלתי אפשרית, שכן קרינה עזה חודרת את האטמוספירה הדלילה שלו • אז מה ניתן לעשות? בנאס"א העלו הצעה מרתקת: בניית איגלו מקרח הנמצא מתחת לפני הקרח של הכוכב
דוד ליבוביץ
ח' טבת התשע"ז / 05.01.2017 22:24

האם יוכלו באחד הימים בני אדם לנחות על המאדים? מומחי חלל רבים סבורים כי התשובה מורכבת שכן עדיין לא נמצא פיתרון לקרינה העזה והמסוכנת שמצליחה לחדור את האטמוספירה הדלילה של כוכב הלכת האדום.

באתר המדע ‘ידען’ צויין כי מספר פתרונות הועלו עד כה כמו מגורים תת-קרקעיים. אולם פיתרון זה דורש ציוד כבד על מנת לחפור מתחת לפני הקרקע, דבר שידרוש השקעה כספית עצומה לשיגור הציוד מכדור הארץ והנחתתו על מאדים.

אז מה יש לעשות?

ובכן בנאס”א העלו הצעה כי ניתן להשתמש בקרח שעל פני המאדים. מים, מסבירים מומחי ‘ידען’, יכולים לשמש כמגן טוב מפני קרינה קוסמית, ולפי ההערכות יש במספר מקומות על פני מאדים קרח מים מתחת לפני הקרקע.

בית המגורים שבו ישהו האסטרונאוטים על פי ההצעה, יהיה מבנה טורוסי (טבעתי) ומתנפח, שבשכבתו החיצונית יהיו כיסים שקופים שאותם ניתן למלא בקרח.

המבנה של ‘האיגלו’ לא יהיה אחיד. שכבת הקרח תהייה עבה יותר במעלה המבנה היכן שהקרינה תגיע במלא עוצמתה, בעוד באזור דפנות המבנה השכבה תהייה צרה, ותאפשר לאור מבחוץ לחדור פנימה. “כל החומרים שבחרנו הינם שקופים, כך שכמות מסויימת של אור יום תוכל לחדור פנימה ולתת תחושה שאתה בבית ולא במערה”, אמר קווין קמפטון, חבר בצוות שניסח את ההצעה.

המבנה יוכל להכיל עד ארבעה אסטרונאוטים, ויכלול אזורי מגורים, עבודה ולוגיסטיקה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות