החרדים מאיימים: 30 נסיעות נכנסות בשבת לירושלים, נסגור חניוני אגד

14 חברים במועצת עיריית ירושלים הודיעו לשר התחבורה ישראל כץ כי אם לא יבטל את ההיתרים החדשים שהנפיק משרדו לתחבורה ציבורית בשבת בירושלים - יפעלו לסגירת חניוני אגד
שייע קליין
ז' טבת התשע"ז / 05.01.2017 12:30

14 חברי מועצת עיריית ירושלים, הנמנים על קהפורום למען השבת וקדושת העיר’, אומרים כי משרד התחבורה מפר את הסטטוס-קוו הקיים מזה עשרות שנים בעיר, ומאפשר הפעלת עשרות נסיעות תחבורה ציבורית בשבת.

במכתב ששלחו לפני שבוע ופורסם על ידי עידן יוסף ב-News1, הם דורשים משר התחבורה ישראל כ”ץ לבטל לאלתר את ההיתרים החדשים שניתנו לחמישה קווים, רובם של אגד – 446, 480, 968, 969 ו-266 (שבינתיים בוטל במסגרת רפורמת הר-חברון), ולהקדים בעצי שעה את נסיעתו של קו 961 המגיע מטבריה.

זאת לאחר שחברי המועצה גילו, להפתעתם, כי בשקט-בשקט אישר משרד התחבורה הרחבה משמעותית של התחבורה הציבורית הבין-עירונית בשבת, כך שכ-70 נסיעות המגיעות לירושלים ויוצאות ממנה מגיעות ליעדן אחרי כניסת השבת.

לדבריהם, “בערב השבת האחרונה נכנסו לירושלים 30 נסיעות תחבורה ציבורית אחרי כניסת השבת. האחרון שבהם הגיע בסביבות השעה 19:00, כשלוש שעות אחרי כניסת השבת”.

חברי המועצה הודיעו כי אם יימשך חילול השבת במתכונתו הנוכחית, ישקלו בחיוב צעדים שונים העלולים לפגוע גם בקווי הסטטוס-קוו – בהם סגירת חניוני אגד לכניסת אוטובוסים.

למרות שחלף שבוע מיום משלוח המכתב, השר כ”ץ לא השיב – והקווים האמורים לא תוקנו.

בעקבות כך, החלו חברי המועצה לפעול כדי לממש את האיום.

לפי News1, בדיון סגור אף הוצע לפעול נגד יוזמות תחבורתיות אחרות שמקדם משרד התחבורה בעיר, בעיקר בתחום הרכבת הקלה, אם משרד התחבורה לא יתקן את הפרת הסטטוס-קוו – אולם בינתיים הוחלט לשמור אופציות אלה כנשק יום הדין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות