לא רק אצל החסידים: גם בסין קבעו ‘תקנות’ חתונה • ומה הכללים שם?

לפי דיווח ב'פיננשל טיימס', פקידי המפלגה במחוז הנאן שבסין, הכריזו על 'תקנות חתונה' שיחליפו מסורות עתיקות • בין התקנות: המקסימום שחתן יוכל לתת בתור נדוניה לכלה יהיו 8600 דולר, ייאסר עליו לתת בית או רכב - וסעודות הנישואין יוגבלו ל-10 שולחנות • ואיך הגיבו התושבים?
נתן פרל
ז' טבת התשע"ז / 05.01.2017 01:39

חשבתם שרק חצרות חסידיות, בישראל ובעולם, התקינו ‘תקנות’ שנועדו לחסוך הוצאות בשמחות? מתברר כי בכמה מחוזות בסין קבעו פקידי המפלגה השלטת, לא פחות ולא יותר, מאשר ‘תקנות’ נישואין, כדי להגביל הוצאות מוגזמות על מתנות ועריכת החתונה.

לפי דיווח בעיתון ‘פיננשל טיימס’, פקידי המפלגה בעיר טאיקאן שבמרכז מחוז הנאן בסין, הכריזו על תכנית פעולה שתחליף מסורות עתיקות.

בין התקנות: המקסימום שחתן יוכל לתת בתור נדוניה לכלה יהיו 8600 דולר, וייאסר עליו לתת בית או רכב. סעודות הנישואין יוגבלו ל-10 שולחנות.

פקידי המפלגה הודיעו גם, כי העונש של מי שלא יצייתו להנחיות יהיה ‘שיימינג’ פומבי, והטלת חרם קולקטיבי על האירועים הראוותניים.

במחוז אף הוקמה מועצת מפקחים, כאשר בכל עיר מונתה ‘ועדה מייעצת לשמחה ואבל’, שתפקידה יהיה לאכוף את התקנות החדשות.

ההחלטות התקבלו לאחר שוועדות תעמולה של המפלגה הלאומית התכנסו בסוף נובמבר לשיחת ועידה טלפונית עם עמיתיהם ביישובים השונים, וקראו להם לנקוט בצעדים נגד חתונות ולוויות בזבזניות.

למרות שהמהלך נעשה לכאורה בכפיה, תושבים רבים בירכו על המתווה והכוונה העומדת מאחורי התקנות.

לפי ה’פיננשל טיימס’, התקנות עשויות להוריד לחץ מגברים עניים ולהגביר את הנישואין במחוז.

סגן מנהל במשרד ועדת התרבות בעיר טאיקאן אמר לעיתון עסקים במחוז: “יש משפחות שרוצות לעשות לילד חתונה יפה, והם נותנים מתנות יקרות. אבל למשפחות רבות אין את המשאבים הללו, ואין להם ברירה אלא ללוות כספים לצורך החתונה – וכך הם נופלים לתוך עוני”.

המחסור בכלות בסין הגדיל את שיטות הנדוניה המסורתית, כאשר החתנים ובני משפחותיהם לעתים קרובות נאלצים להציע מתנות מפוארות למשפחת הכלה, כתנאי לנישואים.

גורמים רשמיים במחוז אמרו, כי התקנות נועדו להגן על התושבים העניים ועל זקנים שמכלים את חסכונותיהם כדי לשלם עבור מתנות אירוסין בשביל ילדיהם.

התקנות החדשות אוסרות גם  במפורש “לדרוש רכוש באמצעות חתונות”.  זאת לאחר שבשל יוקר המחיה ועליית ערך הנכסים, בעיקר בערים גדולות,  נשים החלו לדרוש לעצמן בית או עבור בני משפחותיהם – לפני שהן מסכימות להתחתן.

סינים, סיןצילום:Moshe Shai/FLASH90

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות