החל מהשעה 05:00 בבוקר: שביתת אוטובוסים של אגד באזור ירושלים רבתי

החל מהבוקר ולמשך יממה משביתה ההסתדרות את קווי אגד • ההסתדרות טוענת: "מפקירים את הנהגים ופוגעים בציבור הנוסעים" • הנהלת אגד: "האוטובוסים הבינעירוניים נאלצים להוריד את הנוסעים ברחוב יפו ושבים ריקים לנקודות המוצא"
שייע קליין
ו' טבת התשע"ז / 04.01.2017 09:05

בשעה 5:00 הבוקר (רביעי) החלו נהגי אגד להשבית את קווי האוטובוסים באזור ירושלים. לדברי ההסתדרות, השביתה היא שביתת אזהרה בת יממה.

הסכסוך הנוכחי עומד בין ההסתדרות המייצגת את נהגי החברה לבין ההנהלה, כאשר ברקע השיחות בין הנהלת החברה ונציגי משרד האוצר הגיעו למבוי סתום ולא התקבלו הסכמות בין הצדדים.

בהודעת החברה לקראת ההשבתה נאמר: “בחודשיים האחרונים לא התקדם המשא ומתן לקראת הסכם סובסידיה חדש בין הממשלה לבין אגד. הבטחות הממשלה לקיומו של משא ומתן מואץ נותרו ללא כיסוי”.

מההסתדרות נמסר: “אגד נמצאת על סף תהום. לא ייתכן שלחברה בעלת מסורת מפוארת בת מעל 80 שנה נותנים להתפורר, תוך הפקרת נהגיה המסורים והנאמנים ותוך פגיעה בציבור הנוסעים”.

אמש אמר יו”ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי: “אני מקווה מאוד שהמדינה והנהלת החברה יבינו, ויפה שעה אחת קודם, שיש להם אחריות לא רק לביטחון התעסוקתי של הנהגים אלא גם למאות אלפי הישראלים שמשתמשים בשירותיה של אגד מדי יום”.

יעקב ואחניש, יושב ראש ועד עובדי באגד בירושלים, אמר הבוקר בגל”צ: “העבודה של הנהגים היא סיזיפית. שכר המינימום היום הוא 5,000 ש”ח, הממוצע הוא 8,000. עובד אגד מגיע לזה עם שעות נוספות. אחרי מאמצים הגענו ל-39 לשעה. זה ביזיון.

“מדינת ישראל והנהלת אגד גוררים רגליים במשך שני וחצי ופוגעים בעובדים בצורה ישירה”, האשים, הם נותנים משהו כמו 250-300 שעות בחודש, והשכר לא הולם. אי אפשר להתעלם מהעובדה הזו ואני בתור יושב ראש ועד לא אתן לזה להימשך”.

מההנהלה נמסר הבוקר: “לאור העובדה שהנהגים השכירים השובתים בירושלים נעלו את התחנה המרכזית בבירה וחסמו את דרכי הגישה אליה ברכבים פרטיים, אוטובוסים שפורקו, מנעולים, שרשראות ועוד, נגרמו הבוקר שיבושים קשים בפעילות התחבורה הציבורית לירושלים וממנה.

“האוטובוסים הבינעירוניים נאלצים להוריד את הנוסעים ברחוב יפו ושבים ריקים לנקודות המוצא שלהם מבלי יכולת להיכנס לתחנה ולקלוט נוסעים לכל רחבי הארץ”.

בהנהלה הוסיפו כי אגד תפנה למשטרה בבקשה לסייע בפריצת הדרכים אל התחנה וממנה כדי לאפשר לנהגים חלופיים, שגויסו במיוחד, להפעיל את קווי השירות הבינעירוניים מירושלים ואליה.

“הנהלת אגד עושה מאמץ להשיב את השירות לסדרו ומתנצלת בפני הנוסעים על אי הנוחות שנוצרה”, הוסיפו בחברה. “במקביל, אנו קוראים לנהגים לחדול לאלתר מהשביתה ולשוב באופן מיידי לעבודה סדירה ולהמנע מהפגיעה הקשה והמיותרת בציבור הנוסעים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות