איוונקה טראמפ וג’ארד קושנר מצאו בית כנסת בעיר וושינגטון: של חב”ד

אחרי שאיוונקה טראמפ וג'ארד קושנר מצאו בית בוושינגטון - חושף אתר 'פורווד' את התשובה לשאלה שהעסיקה בשבועות האחרונים את הקהילה היהודית בבירה: היכן יתפללו הבת והחתן של הנשיא הנבחר • התשובה: ב'דה שול' של שליח חב"ד הרב לוי שמטוב, הממוקם 7 דקות הליכה מהבית החדש
נתן פרל
ו' טבת התשע"ז / 04.01.2017 01:04

החיפושים הסתיימו: איוונקה טראמפ וג’ארד קושנר מצאו סוף-סוף בית בעיר ושינגטון – ומה שללא ספק חשוב עוד יותר: נראה שהם גם מצאו בית כנסת.

באתר forward דווח, כי לאחר שבועות של חיפושים מצאו בני הזוג בית בשכונת קלורמה, לא הרחק מבית כנסת של בית חב״ד, בראשותו של הרב לוי שם-טוב, המכונה ‘דה שול’.

על פי דיווח בעיתון וושינגטוני, בבית שבני הזוג רכשו יש 6 חדרי שינה והוא עלה 5.5 מיליון דולר. הוא ממוקם במרחק רחובות ספורים בלבד מן הבית העתידי של הנשיא אובמה ומשפחתו.

הבית הוא בגודל של 6,700 מטרים רבועים ויש בו גם חמישה חדרי אמבטיה.

כפי שדווח בעבר בחרדים 10, תחילה נראה היה כי בני הזוג יצטרפו אל בית הכנסת ‘קשר ישראל’, בית כנסת אורתודוקסי בג’ורג’טאון, אבל בסופו של דבר הם העדיפו את ‘דה שול’.

הרב לוי שם-טוב סירב להגיב. “זו המדיניות שלנו. אנחנו לא מגיבים על המתפללים שלנו”, אמר.

עם זאת הוא ציין כי הבית העתידי של בני הזוג ממוקם במרחק של שבע דקות מבית הכנסת. המרחק הוא בעל חשיבות, מציין האתר, שכן יהודים אורתודוקסים לא נוהגים בשבת ובחגים.

בית הכנסת חב”ד, הממוקם ליד דופונט סירקל, הוא קטן יחסית. בדרך כלל מתפללים בתפילות השבת 40-60 איש.

במהלך הימים הנוראים מגיעים אל בית הכנסת 250 איש. לאורך כל השנים, פוליטיקאים יהודים רבים התפללו ב’דה שול’, כולל הסנטור לשעבר ג’ו ליברמן ושר האוצר הנוכחי ג’ק לו – שניהם שומרי מצוות, כמו גם שגרירים יהודים ששירתו בוושינגטון.

כתב חרדים 10 מציין, כי ‘דה שול’ ממוקם באיזור הדיפלומטי של ושינגטון, ולכן הוא קטן, אך נחשב יוקרתי.

יצוין עוד, כי בני הזוג מקורבים זה מכבר לשלוחי חב”ד – גם במנהטן, וגם בעיר ליווינגסטון שבניו ג’רזי, מקום מגורי הוריו של קושנר.

כזכור, ערב הבחירות לנשיאות הגיעו בתו וחתנו של טראמפ, יחד עם שליח חב”ד בלווינגסטון ורעייתו, אל ציונו של הרבי מליובאוויטש זצ”ל.

כעת הם יחלו קשר חדש: עם הרב לוי והרבנית נחמה שמטוב, השלוחים של חב”ד לוושינגטון ולבית הלבן.

באתר פרוורד מציינים, כי אם איוונקה טראמפ וג’ארד קושנר יתפללו בבית הכנסת על בסיס קבוע, המקום הקטן צפוי לקבל הרבה תשומת לב ציבורית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בשעה טובה ותצליחי בקרוב!!!!
    04/01/2017 19:15
    לילי
  1. מזל טוב!!!!