“טעות בזיהוי” או פיגוע?: מי התנקש בדיין רבי יחיאל אילוז ורצח נהג הסעות מנשר

קרובי משפחתו של גיא כפרי ז"ל, נהג ההסעות שנרצח הבוקר בחיפה - המומים ממותו: "הוא מוכר כאיש טוב שעזר לכולם, בלי רקע פלילי" • גם קרובי הדיין רבי יחיאל אילוז, שנורה כמה דקות קודם לכן - מופתעים: "אנחנו תוהים מי יכול היה לרצות במותו"
חיים טוויל
ה' טבת התשע"ז / 03.01.2017 19:21

 טעות בזיהוי או פיגוע? גיא כפרי ז”ל, נהג הסעות לילדים מיוחדים, בן 47 מנשר, הוא הגבר שנרצח הבוקר (שלישי) ברחוב הגיבורים בעיר התחתית בחיפה.

“גיא היה אדם בלי רקע פלילי, זה נפל עלינו כרעם ביום בהיר”, אמר לחדשות 2 גיסו, שחר דרור. “הוא מוכר כאדם טוב שעוזר לכולם. אנחנו לא מבינים מה קרה, ומקווים שהמשטרה תגיע לחקר האמת ונדע מי עומד מאחורי רציחתו של גיא. לא היו לו אויבים”.

כפרי נורה למוות הבוקר מעט אחרי השעה 10:00 בבוקר. המשטרה אישרה כי הוא אכן לא בעל רקע פלילי.

כמה דקות קודם לכן התרחש אירוע ירי נוסף בעיר – ברחוב העצמאות, בו נפצע באורח בינוני דיין בית הדין לגיור בחיפה, הגאון רבי  יחיאל אילוז, דיין גיור, תושב מגדל העמק.

בבוקר דווח כי יתכן שקיים קשר בין האירועים “לאור העובדה שההרוג והפצוע עובדים בשירותי הדת בעיר חיפה”, וכי כפרי היה טוען רבני. בהמשך, כאמור, התבררה הטעות.

גיסו, שחר דרור, אמר לעיתונאי יאיר קראוס מאתר nrg: “אמרו בתקשורת שהוא היה איש דת ואנחנו לא מצליחים להבין. הוא היה איש חילוני. פשוט איש טוב שאנחנו מאמינים שהיה במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. העדכונים היחידים שאנחנו מקבלים הם מהתקשורת ולכן היה לי חשוב לבוא ולהציג אותו. אני לא מצליח להבין איך קישרו אותו לעניין הדת”.

ניסיון ההתנקשות ברב אילוז בן ה-48 הותיר את מקורביו בהלם. “זה מוזר שמישהו שהוא רב שמתעסק בדת, שעוזר לכולם ולא עשה רע לאף אחד, נורה ככה באמצע הרחוב”, אמר גיסו לחדשות 2. “אנחנו תוהים מי יכול היה לרצות במותו של הרב”.

א’, העובד באחד מבתי הדין בחיפה, סיפר לערוץ 7: “מדובר באדם משכמו ומעלה. איש צנוע ושקט. תלמיד חכם מופלג שאין בינו למעשים פליליים ולא כלום. הוא רחוק מהעולם הזה כרחוק מזרח ממערב”.

לדבריו, הדיין שרוי בהלם וסבור כי מדובר בטעות בזיהוי. “לשמע ההודעה על ניסיון ההתנקשות נכנסנו להלם. כולם כאן משוכנעים שמדובר בטעות בזיהוי. אנשים ששוחחו עם הרב עצמו מספרים שהוא מוכה בהלם. הוא אינו רואה שום סיבה שמישהו ירצה לפגוע בו”.

מירי אדרי, עדת ראייה לירי בו נפצע הרב אילוז, סיפרה  לוואלה: “ראיתי את היורה רץ, וסגרתי את הדלת בטריקה. שמעתי צעקות של הפצוע על הרצפה, ‘ירו בי, ירו בי’, הבנתי שהיורה התרחק וניגשתי לפצוע לתת עזרה ראשונה. ראיתי את היורה, אבל לא זיהיתי אותו, הוא היה מכוסה כולו, שחור כולו. אחד הכדורים שלו פספס אותי, ופגע לי באוטו”, היא משחזרת. “תודה לבורא עולם שעיכב אותי, בדרך כלל בשעה הזו התריס שלי פתוח”.

החשוד בירי בשני המקרים נמלט והמשטרה פתחה במצוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות