זה הסוף למחירים הזולים בסלולר? חברת גולן טלקום נמכרה לאלקטרה

חברת גולן טלקום נמכרה לאלקטרה מוצרי צריכה תמורת סכום של 350 מיליון שקלים • על פי הערכות המכירה תשים קץ למחירים הזולים בשוק הסלולר ואלו יתחיל ולטפס למעלה סביב 70-100 שקלים לחודש לחבילות הזולות
דוד ליבוביץ
ה' טבת התשע"ז / 03.01.2017 11:49

החברה שחוללה מהפך בשוק ההטלפונים הסלולריים – גולן טלקום נמכרה היום [שלישי] לאלקטרה מוצרי צריכה מקבוצת אלקו ולגיל שרון, תמורת 350 מיליון שקל.

על פי הדיווח 130 מיליון שקל מהסכום יגיעו כהלוואה שתקבל אלקטרה מסלקום, 130 נוספים יגויסו על ידי אלקו בהלוואה בנקאית ו־90 מיליון שקל ישולמו ישירות על ידי הרוכשת. גיל שרון, לשעבר מנכ”ל פלאפון ומי שהיה מועמד לניהול דסק”ש, ישמש יו”ר גולן טלקום.

על פי ‘כלכליסט’, עוצמת התגובה של שוק ההון למהלך של חתימת העסקה הבהירה מעל לכל נקודה מהותית: השוק מאמין שעזיבה של מיכאל גולן את הזירה תוליד מציאות חדשה, נטולת המבצעים האגרסיביים שלו, שהגיעו בשיאם לחבילות של 9.99 שקלים בלבד לחודש.

עבור הצרכנים זו בשורה הרבה פחות טובה. עם אלקטרה כבעלים של המפעיל החמישי נצטרך להיפרד מרמות המחירים של 20-30 שקל לחודש. אלקטרה מחזיקה ברשתות כמו מחסני חשמל ושקם אלקטריק, ובאף אחת מהן לא ביצעה מכירות חיסול. זו אינה המדיניות שלה. מיכאל גולן יפנה את הזירה והתחרות בין החברות תהיה יותר מבוקרת.

במילים אחרות, הקו האדום שעומד כיום על כ־20 שקל יזחל לאט לאט כלפי מעלה. אין לדעת במדויק לאן יגיעו מחירי המינימום, אבל הערכות בשוק מדברות על 70—100 שקל לחודש לחבילות הזולות ביותר.

זאב קלימי, מנכ”ל אלקטרה מוצרי צריכה, מסר: “אנו שמחים להודיע על חתימת הסכם עקרונות לרכישת חברת גולן טלקום, שתהווה זרוע פעילות חדשה ומשמעותית בקבוצה ותייצר עבורנו סינרגיה כוללת בין עולם הקמעונאות ומותג מחסני חשמל, שבו אנו השחקן המוביל, לבין גולן טלקום ועולמות הסלולר”.

עוד הוסיף קלימי, כי שיתוף הפעולה בין שני המותגים שלהם DNA וערכים משותפים כגון מתן מוצר ושירות מצוינים במחירים שווים לכל נפש, יהווה נדבך מרכזי בפעילות העתידית של חטיבת אלקטרה תקשורת.

עסקת הרכישה מגיעה לאחר כשנתיים וחצי, במהלכן אלקטרה מוצרי צריכה עברה לפסים של צמיחה ורווחיות, ושיפרה באופן דרמטי את איתנותה הפיננסית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות