אבסורד: בגלל שכתוב ‘בית מדרש’ ולא ‘בית כנסת’ אין פטור מארנונה

ועדת הכספים דנה בהצעת החוק לפטור בתי מדרש, ישיבות וכוללים מארנונה • ח"כ אורי מקלב: "ההתנהלות מול בתי הכנסיות זה שערורייה, יש עשרות בתי כנסת שלא מקבלים את הנחות המגיעות להם על פי דין - רק בגלל פרשנות שגויה לחוק הקיים"
אריה ריבקינד
ד' טבת התשע"ז / 02.01.2017 19:10

ועדת הכספים של הכנסת, בראשותו של יו”ר הוועדה ח”כ משה גפני, דנה היום  בהצעת החוק של ח”כ יואב בן צור לתיקון פקודת מיסי העירייה, אשר יעניק פטור מלא מארנונה לבתי מדרש וישיבות.

על פי הפרשנות כיום לחוק הקיים, רק בתי כנסת אשר עיקר פעילותם היא לתפילות בלבד פטורים מארנונה – אך בתי כנסת בהם מתקיימים גם שיעורי תורה ופעילות תורנית או ישיבות שמתקיימים בהם גם תפילות ישלמו ארנונה בשלמות, ואת זה באה הצעת החוק לתקן, כך שכל בתי הכנסת ייהנו מהנחה הכתובה בחוק.

חבר הכנסת אורי מקלב תקף בדיון את הפקידים העירוניים, אשר מונעים את ההנחות לבתי הכנסת והישיבות – ואמר: “אנשי העיריות יותר מחויבים לקופת העירייה ולא למשתמשים ולאזרחים. ההתנהלות מול בתי הכנסיות היא לא כפי החוק. יש עשרות בתי כנסיות שלא מקבלים את הנחות על ידי ביורוקרטיה קשה, בגלל שכתוב בית מדרש ולא בית כנסת”.

מקלב הוסיף: “הם מסרבים לתת הנחה, החוק הזה מגיע לא בגלל שהכל בסדר. מגיעים אנשים ואומרים לנו שלא נותנים להם את ההנחה המגיעה להם על פי חוק. לא יכול להיות שבגלל שקיים כולל בבית הכנסת הוא לא יקבל את ההנחה של בתי הכנסת. זה אבסורד שבית הכנסת הפעיל רק פעם בשבוע יקבל פטור מארנונה ואילו בית כנסת הפעיל כל השבוע עם עשרות מניינים ושיעורי תורה ישלם ארנונה מלאה”.

מטרת הצעת החוק של בן צור להבהיר כי אין מקום להחריג את הישיבות ובתי המדרש לסוגיהן מסעיף הפטור החל על בתי כנסת, ולקבוע באופן חד וברור שדין ישיבות ובתי מדרש לעניין הפטור מארנונה זהה לפטור שניתן לבית כנסת, שעה שהמקום משמש ללימוד תורה או לתפילה ואין בו פעילות עסקית.

הוועדה החליטה כי הצדדים ישבו ויגיעו להבנות בתוך עשרה ימים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות