נתניהו: “דוד, יש עוד משהו שבגללו עיתונאים באו? אה. באו לחגוג”

שרי רוט ואריה ריבקינד
|
ד' טבת התשע"ז / 02.01.2017 15:30
נתניהו לאופוזיציה: “חכו עם החגיגות – אל תמהרו. לא יהיה כלום כי אין כלום. תמשיכו לפזר בלונים עם אוויר חם” • לפיד: “חזקת החפות עומדת גם לראש הממשלה. לסיים החקירה מהר” • בנט: נתניהו לא צריך להתפטר בגלל החקירה

יו”ר הקואליציה, ח”כ דוד ביתן, פתח אחר הצהרים (שני) את ישיבת סיעת הליכוד ואמר כי בניגוד להרגלו הוא יפתח את ישיבת הסיעה.

“העם איתך, אדוני ראש הממשלה”, הכריז ביטן, לקול מחיאות כפיים. “עוד תהיה איתנו בהרבה ישיבות סיעה”, המשיך – וגרר שוב מחיאות כפיים.

נתניהו הודה לו והשיב בעקיצה כלפי כלי התקשורת: “דוד יש עוד משהו שבגללו עיתונאים באו?  אה. באו לחגוג”.

הוא הוסיף, תוך שהוא פונה לחברי האופוזיציה שקראו לו להשעות את עצמו: “חכו עם החגיגות – אל תמהרו. לא יהיה כלום כי אין כלום”.

על האופוזיציה והתקשורת אמר: “אני רואה את החגיגות באולפנים ובמסדרונות האופוזיציה ומציע להם להמתין עם החגיגות. אתם תמשיכו לפזר בלונים עם אוויר חם ואנחנו נמשיך להנהיג את מדינת ישראל”.

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה הגיעו הערב, לקראת השעה 18:30  למעונו של ראש הממשלה בירושלים כדי לחקור אותו בפרשיות שנקשרו בשמו.

גם ח”כ יאיר לפיד, פתח את ישיבת סיעת ‘יש עתיד’, בהתייחסות לחקירה הצפויה הערב של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

“הערב ייחקר ראש הממשלה. אני מאחל לו ולמשפחתו, ואני מאחל למדינת ישראל, שיתברר שלא נפל שום פגם בהתנהגותו. אם שני ראשי ממשלה ברצף ייפלו בגלל שחיתות, יהיה קשה מאוד לשקם את אמון הציבור בשלטון”.

לפיד פנה אל חבריו באופוזיציה: “אני רוצה להזכיר שחזקת החפות עומדת לכל אדם בישראל, בוודאי גם לראש הממשלה. צריך לתת למשטרה לעשות את עבודתה”.

לפיד קרא לסיים את ההליך מהר ככל האפשר: “אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו, שיקרה פה מה שקרה סביב חקירות אולמרט. אסור לשקוע עכשיו לחודשים על גבי חודשים של חקירות. לא יכול להיות שבמקום לשבת עם המוסד והשב”כ, עם הרמטכ”ל ועם שר האוצר, ראש הממשלה יבלה את כל זמנו עם עורכי דין, כשהוא מתכונן לחקירות, ואז עם החוקרים, כשהוא עונה לשאלות”.

לפיד הוסיף: “אדם שנמצא בחקירה, הוא אדם בלחץ. זה טבעי וזה מובן. רק שראש הממשלה צריך להיות מרוכז בדברים אחרים, לא בהוכחת חפותו. אני קורא לכל הגורמים, מלשכת ראש הממשלה עד ללשכת היועץ המשפטי לממשלה: בואו נגמור עם זה. בלי סחבת. לפנות את כל השעות שצריך לפנות, לנקות את היומן אם צריך, לתת לאנשי אגף החקירות להגיע לחקר האמת במהירות האפשרית”.

כתב ערוץ 7 שאל את שר החינוך נפתלי בנט בפתח ישיבת סיעת הבית היהודי בכנסת – האם ראש הממשלה צריך להתפטר, כמו ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בשל פתיחת חקירת המשטרה.

בנט השיב כי ראש הממשלה לא צריך להתפטר, רק בגלל שהתחילה חקירה. “החקירה יכולה להיגמר בלי כלום. יש חשיבות גדולה מאוד ליציבות של ממשלות בישראל וזאת ממשלה לאומית טובה”, אמר.