טרגדיה בי-ם: 5 בנות משפחה דתית שעלתה מצרפת נספו בשריפה

במהלך הסריקות שביצעו לוחמי האש בדירה אותרה גופת האם בת 36 • דקות מאוחר יותר נתגלתה הזוועה: גופותיהן של 4 בנותיה • בזירת האירוע נמצא חבל תלייה • השכנים: משפחה דתית של עולים מצרפת • אב המשפחה עודכן בטרגדיה: "נותנים לו כל התמיכה שהוא צריך ויצטרך בעתיד, ואנחנו פה בשבילו" • "בנציון אוירינג, מפקד זק"א בבירה, הוציא כשדמעות זולגות מעיניו את גופת התינוקת ובבכי תמרורים התמוטט בידיים של בנו"
חיים טוויל
ג' טבת התשע"ז / 01.01.2017 17:10

אישה בת 36 וארבע בנותיה, משפחה דתית שעלתה לארץ מצרפת, נהרגו בשריפה שפרצה אחר הצהרים (ראשון) בדירת מגורים ברחוב דרך חברון בירושלים.

שתיים מהבנות שנהרגו הן תאומות בנות 12, ילדה כבת שבע ופעוטה כבת שנתיים.

מחקירה ראשונית עולה החשד, כי האם הציתה אש בדירה. בזירת האירוע נמצא חבל תלייה, שלא ברור אם נעשה בו שימוש.

צוותי הכיבוי וצוותי מגן דוד אדום שהוזעקו לדירת המגורים נאלצו לפרוץ את הדלת, שם מצאו את האם כשהיא במרפסת הבית.

צוותי מגן דוד אדום שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את מותן של בנות המשפחה.

משטרת ירושלים פתחה בחקירת הנסיבות שהובילו לפרוץ הדליקה.

שריפה בירושלים

בוואלה דווח, כי שכנים של המשפחה נדהמו לגלות כי שכנתן חשודה ברצח בנותיה, וסיפרו כי מדובר במשפחה דתית של עולים. “אנחנו לא מבינים איך דבר כזה קרה, מדובר במשפחה נורמטיבית”, סיפר אחד השכנים.

מכיבוי והצלה נמסר כי ארבעה צוותי כיבוי פועלים בשריפה ברחוב דרך חברון בשכונת תלפיות בירושלים. במהלך הסריקות שביצעו לוחמי האש בדירה, אותרה גופה אחת של אשה כבת 30, ומאוחר יותר נתגלו גופות הילדות.

פקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, אמר: “זה אירוע שהתחיל כשריפה, הדירה הייתה נעולה בקומה השישית. הכבאים פרצו לדירה, אנחנו חוקרים מה קרה, למה ואיך הגענו לתוצאה כזאת, מה הרקע של האישה ומה גרם לתוצאה כה טרגית. כל האפשרויות נבדקות”, הבהיר.

עוד אמר מפקד המחוז: “יכול להיות שמדובר בשריפה, אנחנו בודקים גם אפשרות להתאבדות ורצח. האבא נמצא קרוב לזירה. אנחנו מחכים לאנשי מקצוע שתפקידם להודיע הודעות טרגיות כאלה”.

שריפה בתלפיות

חובש רפואת חירום כונן מד”א מנחם אסטריק שהגיע ראשון למקום סיפר: “כשהגעתי למקום ראיתי עשן מהחלון מהקומה האחרונה. מיד עליתי למעלה ונכנסתי לבית שהיה אפוף עשן יחד עם לוחמי האש שפרצו הדירה.

“ראיתי אישה בשנות ה-30 מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה, ביצעתי בדיקות רפואיות ראשוניות אבל היא הייתה ללא רוח חיים ובתוך זמן קצר נקבע מותה.

“לוחמי האש חילצו אלי למרפסת הדירה 4 נפגעות מחוסרות הכרה, נערה כבת 12 ו- 3 ילדות קטנות, הן סבלו מכווית קשות, ניסינו להעניק להם טיפול רפואי ולבצע פעולות החייאה אבל בתוך זמן נאלצנו לקבוע את מותן בשטח”.

על התמודדותו של אב המשפחה עם האירוע הקשה צוטט בוואלה דניאל קצנשטיין, מיחידת חוסן של איחוד הצלה, שבישרה לו ולקרוביו על תוצאותיו.

“זה אירוע קשה ואנחנו נותנים לו את כל התמיכה שהוא צריך, והוא יצטרך בעתיד ואנחנו פה בשבילו ובשביל כל המשפחה להתמודד עם הטרגדיה. יש שלושה צוותים של איחוד הצלה שמפוזרים בבניין ועוזרים לכל המשפחה”.

שריפה בירושלים

בדיקה שנעשתה בשירותי הרווחה בבירה עולה, כי המשפחה לא הייתה מוכרת להם, ומעולם לא  טופלה על ידי שירותי הרווחה של העירייה. עם זאת, היא הייתה מטופלת בטיפול פסיכיאטרי במרכז לבריאות הנפש.

לפני כשלושה חודשים פנתה האם בשיחת טלפון ללשכת הרווחה באזור מגוריה לבירור פרטים באשר לאיתור שירותי בייביסיטר.

בשיחת הטלפון הוסבר לאם כי שירותי הרווחה אינם מעניקים שירותי בייביסיטר, אולם הוצע לאם, אם היא מעוניינת בכך, להגיע ללשכה ולברר על שירותים אחרים שלהם היא נזקקת.

האם לא הייתה מעוניינת בכך ולא פנתה שוב ללשכה.

במקביל, מינהל החינוך נערך להפעלת אנשי מקצוע מהשירות הפסיכולוגי לטיפול בתלמידים במוסדות החינוך בהם למדו בנות המשפחה.  צוותים של מינהל החינוך נמצאים בקשר עם מנהלי בית הספר ויעניקו סיוע לתלמידים ככל שיידרש. הערב תתקיים פגישה ראשונה עם צוות בית הספר להיערכות ליום הלימודים מחר בבוקר.

בזק”א אומרים, כי  בנציון אוירינג, מפקד זק”א מחוז ירושלים, הוציא כשדמעות זולגות מעיניו את גופת התינוקת בת השנתיים מהדירה השרופה.

“אוירינג, שבימי חייו ראה וטיפל באין ספור של אסונות קשים, לא יכל הפעם להחזיק מעמד,  המתנדב אף הוא בזק”א”, סיפר יהודה משי זהב.

שריפה בתלפיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות