כל אדם קיבל כישרונות. צריך לנצל אותם

לאחר שמצאו את פך השמן הטהור היחיד, היו החשמונאים יכולים להציגו במוזיאון יוקרתי כדי להתהדר בניצחונם על מנת שהיהודים בכל הדורות יכירו את נס מציאת השמן הטהור • אבל אם היו נוהגים כך, לא היה מתרחש נס חנוכה
מנחם זיגלבוים
ג' טבת התשע"ז / 31.12.2016 22:23

בספרי החדש שיראה אור בקרוב – “מחר יהיה עוד יותר טוב”, הבאתי את הסיפור הבא:

פעם הגיע מזכירו של הרבי מלובביץ’, הרב לייבל גרונר, לעבודתו במשרד הרבי כשהוא חולה.

הרבי שהכיר מיד בחיוורונו, שלח אותו לרופא. כששב, כמו אבא טוב, התעניין הרבי בדיאגנוזה. המזכיר השיב שהרופא נתן לו תרופות לקחתן שלוש פעמים ביום.

הרבי, שהכיר את אופיו של המזכיר, חייך ואמר: “אם תקנה את התרופה ותשים אותה על המדף, ושלוש פעמים ביום תקוד מולה ותאמר: ‘אני יודע שבכוחך לרפא אותי’ – ברור שזה לא יעזור. יש להשתמש בה”.

ואז הוסיף הרבי ואמר: לאחר שמצאו את פך השמן הטהור היחיד, היו החשמונאים יכולים להציגו במוזיאון יוקרתי כדי להתהדר בניצחונם על מנת שהיהודים בכל הדורות יכירו את נס מציאת השמן הטהור.

אבל אם היו נוהגים כך, לא היה מתרחש נס חנוכה. הנס אותו אנו חוגגים עד היום, קרה דווקא בגלל שהשתמשו בשמן והוא הספיק לשמונה ימים.

סיים הרבי מחב”ד את התובנה ואמר: “רעיון זה נוגע לכל אדם. יש לדעת שמשמים מעניקים כל הזמן כוחות רבים, אך אסור להשאירם על המדף. אם אדם מקבל כוחות והוא בוחר שלא להשתמש בהם, יש בכך משום ויתור ובעיטה במתנת ה’.

“כל אדם קיבל מהקב”ה כוחות וכישרונות – עליו להשתמש בהם בצורה המקסימלית”.

• מנחם זיגלבוים הוא מאמן אישי להצלחה ולמצוינות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות