החקירה: רון לאודר ואיש עסקים נוסף הודו שהעניקו מתנות לנתניהו

המיליארדר רון לאודר הוא אחד העדים בחקירת החשדות לפיהם ראש הממשלה קיבל טובות הנאה בהיקפים גדולים, במסגרת מערכת יחסים חברית ביניהם • נתניהו: "לא ראינו שמחה כזאת באולפני הטלוויזיה כשהודיעו על חקירתה של יו"ר מרצ ושל בוז'י הרצוג"
חיים טוויל
ב' טבת התשע"ז / 31.12.2016 21:25

שני אנשי עסקים, ישראלי ויהודי מחו”ל, הודו במהלך תשאול בפני חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח”ה), כי העניקו בכמה הזדמנויות מתנות לראש הממשלה בנימין נתניהו ולבנו יאיר – בהיקפים גדולים.

לפי חדשות 2, המיליארדר רון לאודר הוא אחד העדים בחקירה. על פי הידוע, מדובר בעיקר במתנות יקרות ערך שהועברו לידי נתניהו ושעליהן לא הועבר דיווח כלשהו.

כנראה שגם בני משפחתו קיבלו מתנות וההערכה היא שייתכן שבהמשך גם שרה ובנו יאיר יזומנו למתן עדות – לא לחקירה.

לפי וואלה, שני אנשי העסקים, טענו בחיקור במשטרה כי המתנות שנתנו הוענקו במסגרת מערכת יחסים חברית בינם לבין משפחת נתניהו ולא הייתה להם כוונה לקבל טובות הונאה בתמורה להן.

ערך המתנות נחשב לגבוה במיוחד ולכן מחייב חקירת משטרה.

לדברי גורם במערכת אכיפת החוק, החוקרים טרם גייסו עד מדינה ובידם רק העדויות של נותני המתנות.

מדובר על טובות הנאה כמו מימון טיסות, מלונות ועוד, כאשר החשד הוא הפרת אמונים, ובשלב זה אין חשד לעבירות שוחד מצד ראש הממשלה, שכן מהחומרים לא עלה שנתניהו נתן תמורה כלשהי לאנשי העסקים כנגד טובות ההנאה שקיבל לכאורה.

ראש הממשלה אמור להיחקר בגין חשד זה בתחילת השבוע. החוקרים, בפיקודו של מפקד יאח”ה, תנ”צ כורש ברנור, מתוכננים להגיע לביתו של ראש הממשלה ברחוב בלפור.  במשטרה מעריכים כי יידרשו כמה ימי חקירה של ראש הממשלה.

גורם במשטרה צוטט בחדשות 2, כי סיבת העיכוב בקביעת המועד היא בלשכת ראש הממשלה. במשטרה מקווים שמחר או מחרתיים יגיעו לסיכום על תאריך מדויק ומנסים להתכוונן לקראת אמצע או סוף השבוע.

נזכיר, כי היועץ המשפטי אמר בעבר כי יאשר לחקור ראש ממשלה רק אם ישנו סיכוי סביר להגשת כתב אישום נגדו.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה: “לא ראינו שמחה כזאת באולפני הטלוויזיה וברוב כלי התקשורת כשהודיעו על חקירתה של יו”ר מרצ, זהבה גלאון, ולא כשיו”ר האופוזיציה, בוז’י הרצוג, נחקר פעמיים השנה לאחר שבעבר שמר על זכות השתיקה בחקירתו בפרשת העמותות של אהוד ברק. לצערנו תיאלצו להתאכזב גם הפעם, כפי שהתאכזבתם בפרשות מופרכות קודמות. כרגיל לא יהיה כלום כי אין כלום! נסו להחליף את ראש הממשלה בקלפי – כמקובל במדינות דמוקרטיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות