טיבי מאיים: “כשאהיה רה”מ אנהג בכם כמו שאתם מתייחסים לערבים”

אחמד טיבי בפאנל על חוק המואזין: "עדיף לשלם את הקנס. יש חוקים שלא צריך לכבד. נתניהו באטרף" • עשרות סטודנטים עזבו את האולם לאחר שח"כ טיבי כינה את המתנחלים "גוזלי קרקעות" • הסטודנטיות הערביות דווקא מחאו כפיים
אריה ריבקינד
כ"ט כסלו התשע"ז / 29.12.2016 16:16

ח”כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת עורר היום (חמישי) מהומה, כאשר במהלך פאנל בנושא ‘חוק המואזין’, הצהיר כי המתנחלים הם “גזלני קרקעות”. טיבי ציין שלא מדובר בדעתו, אלא בפסיקה של שופטי בג”ץ: “מתנחלי עמונה הם שודדי קרקעות. בג”ץ קבע שהם עשו גזל והם שודדים”.

בתגובה לדברים יצאו מהאולם עשרות סטודנטים שנכחו במקום. מנגד, סטודנטיות ערביות מחאו כפיים לטיבי.

טיבי אמר עוד: “במדינה דו לאומית לנו יהיה רוב, ואז טיבי יהיה ראש הממשלה ולא ביבי. כשזה יקרה, אני אתייחס אליכם כמו שאתם מתייחסים אלינו הערבים”.

טיבי הוסיף: “קרי אומר הממשלה הזו היא ממשלה של התנחלויות, והיא שגורמת לקריסת חזון שתי המדינות ומובילה למדינה אחת דו לאומית. יכול להיות שזה הסיוט הגדול של חלק מהיהודים”.

הח”כ הערבי סיפר: “פניתי לשרים בכירים, ואחד מהם אמר לי שראש הממשלה באטרף על חוק המואזין. בכיר אחר אמר לי שזה בגלל חוק ההסדרה של בנט, שבגלל זה נתניהו חייב להעביר חוק אחר. ניסינו לדבר עם יהדות התורה, עם ליצמן, עם דרעי ועם נשיא המדינה שאפילו אמר שאין צורך בחוק הזה – למרות שהוא יותר ימני מבחינה אידיאולוגית מנתניהו, אבל יותר הומני ממנו”.

טיבי הצהיר כי במידה והחוק יעבור: “עדיף לשלם את הקנס מאשר לכבד את החוק. יש חוקים שלא צריך לקיים”.

בתגובה לדבריו אמר ח”כ יהודה גליק : “אתה בא להתסיס. את פסק דין של עמונה אני לא אוהב, אבל אמרתי לתושבים לכבד אותו. לצפצף על החוק? גם אני לא אוהב לעמוד ברמזור אדום.

“אני לא מאמין שבעולם החברתי או הדתי ניתן לכפות על אנשים דברים. אני מתנגד באופן תכליתי לכפייה של כל דבר שקשור לעולם הדתי. אני לא מאמין שהכותל נהיה יותר קדוש אם אני לא אתן לאישה להתפלל שם, או שבאר שבע יותר קדושה אם לא יהיה בה את מצעד הגאווה, ואני גם מתנגד לכפייה של לימודי ליבה… נתניהו שאל אותי לי למה לאנגלה מרקל מותר שלא יהיה בגרמניה מואזין ולמה לצרפת מותר. התשובה היא שבמקומות האלה אין את החשדנות ההדדית שיש כאן”.

ח”כ תמר זנדברג ממרצ אמרה בפאנל: “מדינות אירופה מתמודדות עם הדת וזה לא עובד. חופש הדת חופש הפולחן הוא זכות אדם, ואני אומרת את זה כחילונית. צריך להתנגד לחוק המואזין ולהורדי אותו מסדר היום. זה חוק מתסיס”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות