עיריית לוד עתרה לבג”ץ: למה השר אזולאי לא ממנה שני רבנים לעיר?

בעתירה שהגישה העירייה לבג"ץ היא דורשת לחייב את השר לשירותי דת לנמק: מדוע הוא נמנע כבר יותר משנה, למרות פניות חוזרות ונשנות של ראש העיר, מלמנות שני רבנים לעיר? • בעתירה נטען: העיר מאופיינת בצריכת שירותי דת גבוהה במיוחד, כ-70 בתי כנסת המלאים בשבתות וחגים
אריה ריבקינד
כ"ז כסלו התשע"ז / 27.12.2016 16:06

עיריית לוד הגישה עתירה לבג”ץ נגד השר לשירותי דת, דוד אזולאי, בה היא מבקשת להעניק צו המורה לשר לנמק מדוע הוא נמנע מלמנות שני רבנים לעיר.

לטענת העירייה, התנהלות השר היא בניגוד לתקנות שירות הדת היהודיים ובניגוד לכל נורמה של מנהל תקין.

על פי העתירה, זה למעלה משנה שהעיר לוד מתנהלת ללא רבני עיר, לאחר שבמהלך שנת 2015 נפטר הרב הספרדי ואילו הרב האשכנזי פרש לגימלאות.

למרות פניות חוזרות ונשנות של ראש העיר לשר בבקשה למנות שני רבנים לעיר, הדבר לא מתבצע – ללא כל נימוק מצד השר.

בעתירה נטען, כי כעיר מסורתית, מאופיינת לוד בצריכת שירותי דת גבוהה במיוחד. קיימים בה כ-70 בתי כנסת המלאים בשבתות וחגים, עסקים רבים הם בעלי כשרות רגילה ומהדרין, יש בה מקוואות רבים, וכמאה חנויות מזון בציבור היהודי בלוד, מתוכן כ-90% בעלי תעודת כשרות.

לפי העירייה, קיימת אכיפה בכל הנוגע לחוק העזר העירוני האוסר פתיחת עסקים בשבת, כ-260 תעודות נישואין מונפקות בשנה וכן 160 תעודות רווקות. כמו כן, נערכות בעיר עשרות אזכרות מדי שבוע – דבר כשלעצמו מחייב היערכות מיוחדת.

לטענת העירייה, “על המדינה לספק את האפשרות לממש את העיקרון בדבר חופש הדת, כאשר ההימנעות מלמנות רבני עיר פוגעת בזכותם של התושבים לקבל שירותי דת על פי השקפתם ואמונתם, שימומנו על ידי המדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קשקוש
    27/12/2016 16:39
    שמעון
  1. עתירה בלי סיכוי.