אייכלר הסביר בכנסת: מה הקשר בין האו”ם, חנוכה והבטחת הכנסה?

ח"כ ישראל אייכלר בהצבעה סופית על הבטחת הכנסה לאברכים לומדי תורה: "רק בזכות התורה ולומדיה יש לנו תשובה לטענת האו"ם על ירושלים הכבושה"
נחמן גור
כ"ו כסלו התשע"ז / 26.12.2016 18:41

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה שנייה ושלישית ברוב של 54 חברי כנסת ו-13 מתנגדים את הצעת החוק לסיוע כלכלי לאברכים ולסטודנטים מעוטי יכולת.

לפני ההצבעה אמר ח”כ ישראל אייכלר: “בימי החנוכה זה ענין גדול לחוקק חוק הבטחת הכנסה שיעזור לצעירים עניים לומדי תורה. בחנוכה אנחנו צריכים לדבר על הרעיון של נס פך השמן הטהור.

“גם בימינו יש ניסים, שמישהו יכול לחשוב שהוא עשה את זה. אבל הנס של לימוד התורה שיש בימינו, בעולם המודרני 2017-2016, יהודים שיושבים ולומדים תורה שניתנה לפני 3,300 שנה – זה נס. ההבנה של התרומה לקיומו של עם ישראל על ידי הלימוד הזה, זה נס חנוכה. זהו נס פך השמן הטהור, של ימינו.

“כולם יודעים את התרומה של סטודנטים שלומדים כל מיני מקצועות, רפואה והנדסה. יש כאלה שמפארים את התרומה של סטודנטים שלומדים משחק, צילום, מוסיקה, מדעי הרוח שאינה מצויה. הכל מובן. אבל אנשים מתקשים להבין את התרומה של לומדי תורה. מה תרומתם למלחמת הקים שלנו?

“רק השבוע החליטה מועצת הביטחון באו”ם שהכותל המערבי והעיר העתיקה הם שטחים כבושים. התשובה היחידה שיש לנו לאומות העולם היא שיש לנו תורה שניתנה מסיני לפני שלושת אלפים ושלוש מאות שנה, ושמרנו עליה, והיא אומרת שירושלים וארץ ישראל היא שלנו בגלל שבורא עולם נתן לנו אותה. לא בגלל שכבשנו אותה.

“כמו שאמרו החשמונאים בימיהם: ‘לא ארץ זרה כבשנו’. באיזו זכות אנחנו יכולים להגיד את זה היום? בזכות החשמונאים של ימינו, בזכות זה שאנחנו דבקים בפך השמן הטהור. בזכות מה הצלחנו לשרוד בים האיסלאמי הגועש? הם רבים ואנחנו מעטים. אל תשכחו, יש מאות מיליוני מוסלמים ורוב העולם אינם משלימים עם קיומנו כאן ואנחנו מצליחים להתקיים.

“הקדוש ברוך הוא יעשה לנו ניסים כבימים ההם ובזמן הזה. אור התורה ואור השמן הטהור ואור המנורה תאיר על כל עם ישראל. כל העולם כולו יכירו ויידעו כי עם ה’ בא לכאן בזכות התורה בה כתוב שהקדוש ברוך הוא נתן לנו את הארץ הזאת. אנשי שלום אנחנו. לא ארץ זרה כבשנו. אנחנו נשמור על קדושת ארץ ישראל, קדושת ירושלים, קדושת בית המקדש וקדושת הכותל המערבי”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות