לידיעת הנודניקים: יאסר לשלוח מסרוני חדשות ורכילות ללא אישור מפורש

ועדת השרים אישרה את הצעת החוק שתאסור על מפרסמים לחייג או לשלוח מסרונים ללא אישור מפורש מהנמען • מוצע לאסור גם צינתוקים, מסרונים חדשותיים או תכני רכילות • יוזם החוק, ח"כ אורי מקלב: "הצעת החוק תשים סוף לתופעה הקלוקלת הזו"
אריה ריבקינד
כ"ו כסלו התשע"ז / 26.12.2016 13:38

ועדת השרים אישרה את הצעת החוק של חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב, אשר אוסרת על שליחת פרסומות.

על פי הצעת החוק יאסר שלחת מסרונים המכלים פרטי פרסום, תכני חדשות או רכילות – וזאת ללא אישור מפורש מהנמען. בנוסף ייאסר על מפרסם להקים מערכת חיוג אוטומטי שמטרתה לגרום לנמען לחייג בחזרה לאותו מספר, כך שהנמען ישמע את דבר הפרסומת או את המסר כאשר יתקשר בחזרה לאותו מספר.

יוזם החוק, אורי מקלב, אמר עם אישור החוק בוועדת השרים: “תופעת הטרדה של מפרסמים בלתי נסבלת, מחייגים לאנשים או שולחים הודעות עשרות פעמים שוב ושוב ביום ובאישון לילה, ומהווה הטרדה והפרעה חמורה. אני מקווה כי הצעת החוק תשים סוף לתופעה הקלוקלת הזו”.

בדברי ההסבר לחוק נכתב כי ההוראות האמורות בחוק כיום מדברים על פרסום מסחרי ולא על מסרונים חדשותיים או תכני רכילות ולכן מוצע לאסור גם הטרדות מסוג זה.

תופעה נוספת שנועדה לעקוף את החוק הקיים נכתב בהצעת החוק, היא של מקרים בהם המפרסם מחייג לנמען באמצעות מערכת חיוג אוטומטי ומנתק את השיחה, על מנת לגרום לנמען לחייג בחזרה לאותו מספר, והמפרסם ירוויח מעצם ההתקשרות של הנמען בחזרה לאותו מספר.

יצוין כי הצעת חוק זו באה לאור פניות חוזרות ונשנות מהציבור הרחב ללשכת חבר הכנסת. לפיכך, מוצע לתקן את סעיף 30א לחוק כך שגם תכני חדשות או רכילות יוגדרו כדברי פרסומת שהאיסורים הקבועים בסעיף יחולו לגביהם.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות