הרצוג: “נתניהו איבד שליטה”. לבני: הוא היסטרי ומתנהג כמו מסית קטן

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, התייחס בצהריים להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם: "לנגד עינינו מתחוללת קריסה טוטאלית" • ציפי לבני: "שום דבר לא יסתיר את הכישלון שלו" • רק חמישה חברי כנסת מתוך 24 הגיעו לישיבת הסיעה
אריה ריבקינד
כ"ו כסלו התשע"ז / 26.12.2016 13:11

יו”ר האופוזיציה, ח”כ יצחק הרצוג, התייחס היום (שני) בישיבת סיעת המחנה הציוני בכנסת להחלטת מועצת הביטחון נגד ישראל.

הרצוג, שנאם מול ארבעה ח”כים בלבד שהופיעו לישיבת הסיעה – אמר: “רק לפני שבועיים שמענו את ראש הממשלה מתפאר על קשרי החוץ המצוינים שלנו עם מדינות שונות ובהן אפריקה ואסיה, וכעת לנגד עינינו מתחוללת קריסה טוטאלית של מדיניות החוץ הישראלית – קריסה עליה חתום שמו של אדם אחד בלבד והוא בנימין נתניהו.

“הזחיחות, היוהרה והשחצנות אטמה את אזניו של נתניהו. ניתן היה למנוע את ההחלטה הקשה והחמורה במועצת הביטחון, ניתן היה לפעול ביוזמה מדינית ולפעול עם ארה”ב ויתר השותפות לבלום אותה”.

לדבריו, נתניהו נכשל בביטחון ובכלכלה וכעת נכשל גם בזירה המדינית. “רבין שחרר את הכותל ונתניהו מסכן אותו. הצנחנים שיחררו את ירושלים ונתניהו מחלק אותה. רבין איחד את ירושלים וביבי הפקיר אותה בשביל עמונה”.

הרצוג קרא ליאיר לפיד להצטרף לפעילות נגד הממשלה בשטח, לצאת מהרשתות החברתיות. וקורא למשה כחלון לעזוב לאלתר את הממשלה.

הרצוג המשיך ותקף את נתניהו: “הלילה נתניהו חצה קו אדום נוסף במסע ההסתה והשנאה אותו הוא מוביל בגאון. נתניהו השווה הלילה בעמוד הפייסבוק שלו אזרחים ישראלים שחולקים עליו למחבלי חמאס מתועבים. מחבלים שרוצחים יהודים. ימנים ושמאלנים ללא הבחנה.

“הלילה הפך נתניהו באופן רשמי לראש ממשלת הטוקבקיסטים. טוקבקיסט מסית בשנאת חינם, האחריות שוב תהיה עליו”.

הרצוג הדגיש: “אני תובע את התנצלותו של ראש הממשלה על דבריו המגונים כלפי מיליוני אזרחי ישראל, מימין ומשמאל. לא רק על דברי ההסתה והבלע הללו, אלא בעיקר בשל הכישלון המדיני שהוביל אליו.

“אני מבקש כאן לקבוע שאני מטיל ספק בשיקול דעתו של ראש הממשלה, לאור התנהגותו בימים האחרונים. נתניהו איבד שליטה ועליו להחזיר את המפתחות ולהתפטר”.

ח”כ ציפי לבני תקפה בישיבת הסיעה את ראש הממשלה:  “נתניהו איבד את זה. הוא היסטרי ומתנהג כמו מסית קטן. שום דבר לא יסתיר את הכישלון שלו.

“ביבי בשביל הכיסא, בנט בשביל כמה גבעות – מכרו את ישראל לימין הקיצוני. לכולם צריך להיות ברור עכשיו שמדיניות הימין הקיצוני – גורמת נזק לישראל. העולם אמר בבירור שהוא נגד מדיניות ההתנחלויות – כשרצינו לשמור על הגושים וירושלים היה איתנו”.

לדבריה, “נתניהו לא נותן לשרים שלו לנסוע לעולם, כי הוא מפחד שהם ידברו על סיפוח ויגרמו לנו עוד נזק. במקום לקחת אחריות – נתניהו מאשים את כל העולם. זה לא כל ישראל נגד העולם – זה אנחנו נגד נתניהו. זה היפרדות מהפלסטינים – מול מדיניות סיפוח הרסנית. ולא – הוא לא יכול להאשים את האופוזיציה ולקרוא לה חמאס – זה לא יעזור לו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות