נתניהו בכותל: “לפי האו”ם, המכבים כבשו שטח פלסטיני. המקום הזה כבוש?”

נתניהו הדליק נר שני של חנוכה בכותל המערבי: "לא תכננתי להיות כאן הערב, אבל לאור החלטת האו"ם אין מקום נכון יותר להדליק נר חנוכה מאשר במקום הזה"
שרי רוט
כ"ו כסלו התשע"ז / 25.12.2016 23:41

ראש הממשלה בנימין נתניהו הדליק הערב (ראשון) נר שני של חנוכה בכותל המערבי, יחד עם רב הכותל שמואל רבינוביץ.

“אני לא תכננתי להיות כאן הערב”, אמר נתניהו, ”אבל לאור החלטת האו”ם חשבתי שאין מקום נכון יותר להדליק נר של חנוכה מאשר במקום הזה, בכותל המערבי”.

לדבריו, “לפי החלטת האו”ם בסוף השבוע, המכבים לא שחררו את ירושלים – אלא כבשו שטח פלסטיני. ‘לפי החלטת האו”ם הכפרים שהם יצאו מהם באזור מודיעין וסביבתו, הכפרים והאזורים הללו – היו ‘שטח פלסטיני כבוש’.

”כמובן שהפלסטינים הגיעו הרבה יותר מאוחר, אנחנו היינו במקומות האלה, אנחנו נחזור למקומות האלה, ואני שואל את אותן מדינות שמברכות אותנו ב’חג חנוכה שמח’ – איך הן הצביעו עבור החלטה באו”ם שאומרת שהמקום הזה, שבו אנחנו חוגגים את חנוכה הוא שטח כבוש?”, תהה ראש הממשלה.

נתניהו הדגיש: ”הכותל הוא לא כבוש, הרובע היהודי לא כבוש, והמקומות האחרים גם הם אינם כבושים. ולכן איננו מקבלים, ולא נוכל לקבל, את ההחלטה הזו. אנחנו כן בטוחים בעתידנו כפי שאנחנו יודעים את עברנו. ואני מבקש כאן לעבור ולהדליק נר של חנוכה למען נצח ישראל. חג חנוכה שמח”.

לאחר מכן הדליק את הנרות רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ שליט”א יחד עם ראש הממשלה.

נתניהו, נר חנוכה, כותל

בדבריו אמר רב הכותל: “הקשר בין עם ישראל להר הבית ולכותל המערבי אינו זקוק לאישורו של איש. יותר מאלפיים שנה עברו מאז הגיעו לכאן אבות אבותינו החשמונאים, והדליקו מחדש את מנורת המקדש. יותר מאלפיים שנה שבארצות ערב ובארצות המערב, בכל קצוות תבל, דולקות הלהבות הזעירות – והאדירות – של מנורת החנוכה.

“הכותל המערבי מאחד את עם ישראל כולו – את הצעירים ואת הזקנים, את יושבי הארץ ואת יושבי התפוצות, את בני הדור הזה ואת בני כל הדורות שקדמו לו. אני חושב עליהם הערב – על מדליקי נרות החנוכה בספרד של האינקוויזיציה ובפולין של הנאצים, על אנוסי מַשְהָד ועל קרבנות חַמְלֶנִיצְקִי. אני יודע שהם מתבוננים בנו הערב הזה. מתבוננים בכם – ראש הממשלה. כמה הם מתפללים להצלחתכם.

“אשרינו שזכינו להדליק את נרות החנוכה בירושלים המאוחדת. מכאן אנו מתפללים להצלחת ראש הממשלה, שיהיה שליח טוב לעם היהודי. האור הזה שבוקע מכאן, אור האחדות היהודית, אור התקווה, אור שרשרת הדורות היהודית שלא ניתקה ולא תינתק – האור הזה ינצח את החושך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות