האם זה האנטישמי שחילל את ציונו של רבי נחמן באומן עם ראש חזיר?

משטרת אוקראינה מנהלת מצוד אחר התוקף שחילל את ציונו של רבי נחמן באומן • משרד הפנים פרסם תמונת קלסתרון שנבנתה בסיוע החסידים שנכחו במקום • על פי הערכות החשוד הינו צעיר בן 30
אליעזר היון
כ"ה כסלו התשע"ז / 25.12.2016 16:24

משטרת אוקראינה מנהלת מצוד אחר החשוד בחילול ציונו של רבי נחמן באומן – ופרסמה תמונת קלסתרון של החשוד, שנבנתה על פי עדויות ותיאורים של המתפללים שנכחו בזירה בעת התקיפה.

בהודעת משרד הפנים נאמר: “המשטרה מחפשת מידע אודות מיקומו של החשוד בעבירה על החוק במתחם הקבר של הצדיק נחמן”.

קלסתרון, אומןצילום:משרד הפנים האוקראיני

הפרטים הידועים למשטרה הם שהחשוד הוא כבן 30, פגוע באזנו הימנית, ומשתייך כפי הנראה לארגון ניאו-נאצי.

האירוע האנטישמי המזעזע התרחש בליל חמישי האחרון, לאחר חצות, כאשר חלקי גופת חזיר ובהם ראש וטלפיים הוטלו באולם של הציון. התוקפים גם שפכו במתחם צבע אדום המדמה דם.

אומן

האנטישמיים התיזו גז מדמיע על מספר מתפללים שהיו במקום, הכו אותם, השליכו את אברי החזיר ונמלטו.  על ראש החזיר היה חקוק צלב קרס.

הרב ישראל אלחדד, הגבאי שאחראי על מתחם הקבר, סיפר לאחר התקיפה לוואלה: “בשעה 2:00 לפנות בוקר עמדתי בכניסה הראשית למתחם. אני כאחראי, בדרך כלל ער בשעה הזו. ראיתי שני גברתנים גדולים עוצרים עם ג’יפ בכניסה, נכנסו לתוך המתחם. חשבתי שהם באו להתפלל ולא ייחסתי להם חשיבות רבה מידי. הם אפילו לא היו רעולי פנים. אבל אז שמעתי פיצוץ. חשבתי שזה פיגוע או דאע”ש, רצתי לכיוון האולם הגדול וראיתי צבע אדום, בהתחלה חשבתי שזה דם”.

אומן

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חח
    26/12/2016 12:42
    להפיץ
  1. גומה לפרעה ואובמה בתמונות של פרעה ואבמה אותם תווי פנים