ליפא שר ‘אלוקים ברך את אמריקה’ בהשבעת השופטת החרדית • צפו

בטקס ההשבעה של רוחי פרייאר, שמונתה לשופטת החרדית הראשונה בבית משפט בארה"ב השתתפו הוריה, בעלה וילדיה • הטקס נפתח בשירת ההמנון האמריקני בביצוע של ליפא שמלצר - והסתיים בשיר באידיש
אבי כץ
כ"ג כסלו התשע"ז / 23.12.2016 11:16

רגע היסטורי: רוחי פרייאר, השופטת החרדית הראשונה בארה”ב, הושבעה אתמול בבית המשפט לתפקיד, כאשר הטקס, בו השתתפו הוריה, בעלה, ילדיה ונכדיה – נפתח על ידי הזמר ליפא שמלצר בשירת ההמנון האמריקני והסתיים בשיר “אלוקים ברך את אמריקה” באידיש.

פרייאר, עורכת דין חסידית, שהקימה את ארגון המתנדבות ‘עזרה’ – המקביל ל’הצלה’, תכהן כשופטת בבית משפט אזרחי בברוקלין.

כפי שדווח בחרדים 10, פרייאר – תושבת שכונת בורו פארק שבברוקלין, הפכה לאישה החסידית הראשונה שנבחרה אי פעם כשופטת בבית משפט שלום.

כשהיא מוקפת בבני משפחתה, פרייאר לבשה גלימה שחורה, ונאמה נאום שארך כ-17 דקות, בנאום שהיו מעורבות בו מילים בעברית ויידיש. פרייאר הודתה לתומכיה ובני משפחתה ותיארה חמשת ילדיה כחברי ‘מועדון קידוש השם’. “הם העתיד שלנו”, אמרה פרייאר על הילדים שעמדו בחלק הקדמי של האולם. “יש להם הרבה פוטנציאל ואני רוצה שהם יידעו כי לכל מקום שהם הולכים הם צריכים לעשות קידוש השם, משום שאנשים הולכים לצפות בהם ולהסתכל עליהם.”

היא הביעה את הערכתה לחברותיה המתנדבות בארגון ההצלה ואמרה שצריך לעזור לה להראות לעולם כי נשים חסידיות מסוגלות להשיג הישגים מדהימים.

היא הזכירה כי בני משפחתה מצאו מקלט באמריקה אחרי מלחמת העולם השנייה, ואמרה כי היא אסירת תודה לחיות במקום שבו הם התקבלו בחום וניתנה להם ההזדמנות להצליח, מבלי להתפשר על מנהגיהם הדתיים. “כתוצאה מהחזון של האבות המייסדים של המדינה הגדולה הזאת, הצלחתי לשמור על הסטנדרטים של אישה מהקהילה החסידית ולהשיג את עמדת השופט בבית משפט אזרחי”, אמרה פרייאר. “בשביל זה אני מודה לאלוקים, ואני מודה לאמריקה, ואני מתפללת שאלוקים ימשיך לברך את אמריקה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ומה עם ההלכה?...
    24/12/2016 18:35
    נחום
  1. “אשה פסולה לדון” (שו”ע חו”מ סימן ז סעיף ד)

  2. חילול השם
    24/12/2016 22:11
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. חילול השם

  4. לא הראשונה בארה
    25/12/2016 02:34
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. יש שופטת חרדית אחרת.