אזולאי לשגריר האוקראיני על חילול קברו של רבי נחמן: “תמצאו את הפושעים”

במכתבו מבקש השר לשירותי דת מהשגריר: "תפעל להגביר את השמירה במקום. בנוסף, אבקש כי תפורסם קריאת הרגעה למתפללים הבאים למקום, על מנת שיהודים יוכלו להגיע בבטחה אל קברו של הרב"
נתן פרל
כ"א כסלו התשע"ז / 21.12.2016 17:38

השר לענייני דתות, דוד אזולאי, פנה היום (רביעי) אל שגריר אוקראינה בישראל, בעקבות חילול והשחתת קברו רבי נחמן מברסלב באומן.

“הריני לפנות אליך בעקבות האירוע האנטישמי הקשה והחמור שאירע אמש במתחם קבר רבי נחמן מברסלב בעיר אומן שבאוקראינה”, כתב השר.

“האירוע החמור התרחש אמש במתחם הקבר במהלכו הגיעו פעילים אנטישמים, קראו קריאות גנאי נגד המתפללים היהודים במקום והשליכו ראש חזיר עליו חרוט צלב קרס, ותקפו בגז מדמיע את המתפללים היהודים שחלקם הופנו לטיפול רפואי.

“לצערי, אין זאת הפעם הראשונה בה מתחולל אירוע אנטישמי במתחם הקבר ואין זאת הפעם הראשונה בהם נעשות פעולות אנטישמיות כנגד מתפללים יהודים”.

השר מדגיש: “המקרה שארע אמש הינו מקרה חמור ומזעזע, אשר פוגע קשות במקום הקדוש ובציבור המאמינים. קברו של רבי נחמן הינו מוקד עלייה למאות אלפי יהודים אשר מגיעים מכל רחבי העולם, במשך כל ימות השנה להתפלל על קבר הרב הצדיק”.

אזולאי מוסיף ומציין, כי “אירוע זה מהווה עליית מדרגה מדאיגה בפגיעה כנגד מתפללים יהודים. מתפקידה של ממשלת אוקראינה לפעול ולגנות כל פעולה אנטישמית לדאוג לביטחונם של המתפללים ועל חופש הדת במקום קדוש זה.

“להבנתי טרם נעצרו מעורבים באירוע החמור. אני סמוך ובטוח כי המשטרה המקומית מעורבת ועושה כל שאל ידה למצות את הדין עם כל המעורבים”.

השר מפציר בשגריר: “אדוני, אני פונה אליך לעשות הכל על מנת למצוא את הפושעים ולהביאם לדין. אבקש כי תפעל להגביר את השמירה במקום. בנוסף, אבקש כי תפורסם קריאת הרגעה למתפללים הבאים למקום, על מנת שיהודים יוכלו להגיע בבטחה אל קברו של הרב”.

אזולאי גם מבקש מהשגריר כי יקיימו פגישה דחופה “לאור האמור לעיל ולאור חשיבות העניין”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות