ליברמן: “אם היו לי מספיק מנדטים הייתי מחייב כל צעיר חרדי להתגייס”

שר הביטחון הכריז: "אם היו לי מספיק מנדטים הייתי מוביל חקיקה שתחייב כל צעיר בן 18 להתגייס לשירות בצה"ל או לשירות לאומי. אין כל סיבה שצעיר ערבי לא ישרת בבית החולים בנצרת או חרדי בלניאדו" • "קיצור השרות לשנתיים וחצי בלתי אפשרי. נצטרך לחזור למתווה של 36 חודשים"
חיים טוויל
כ"א כסלו התשע"ז / 20.12.2016 22:49

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, השתתף הערב (שלישי) באירוע של לשכת עורכי הדין בבית ציוני אמריקה בתל אביב.

ליברמן שוחח עם עורכי הדין, בפאנל מיוחד שהונחה על ידי יוסי יהושע, הכתב הצבאי של ידיעות אחרונות, על האיום האיראני ועל גיוס הערבים והחרדים.

“אם היו לי מספיק מנדטים הייתי מוביל חקיקה שתחייב כל צעיר בן 18 להתגייס לשירות בצה”ל או לשירות לאומי. אין כל סיבה שצעיר ערבי לא ישרת בבית החולים בנצרת או חרדי בלניאדו בנתניה”, אמר ליברמן.

מוקדם יותר היום אמר ליברמן כי הוא מתנגד לקיצור שירות החובה לחיילים, והבהיר כי הוא תומך בחזרה לשירות של שלוש שנים לגברים.

ליברמן הדגיש: “אני לא רוצה לפתוח הסכמים שעליהם חתם שר הביטחון הקודם, אך נצטרך להגיע להבנות חדשות עם האוצר ונחזיר את השרות לשלוש שנים. שנתיים וחצי שרות זו גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה”.

יצוין, כי רק לפני כשבועיים אישרה ועדת החוץ והביטחון של הכנסת את קיצור שירות החובה בצה”ל לגברים מ-32 חודשים ל-30 בלבד – קיצור נוסף לאחר שוועדת שקד אישרה לפני כשנתיים את קיצור השירות מ-36 חודשים לבנים המתגייסים לצבא.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא שונא - מריח בחירות !!!
    21/12/2016 08:52
    ישראל אפל
  1. תפנימו: ליברמן לא שונא חרדים,
    הוא בסה”כ מריח בחירות – והוא צריך להפחית את ההגמוניה מיאיר לפיד – בכדי לשמור על שלטון הימין