הטבת המע”מ למי שלא שירת בצבא: על דירות של 950 אלף שקל

בהצעה הקודמת הטבת מע"מ 0% היתה מיועדת ברכישת דירה ראשונה בשווי 600 אלף שקל למי שלא שירת • עוד שינוי: לא יונפקו תעודות זכאות
יוני גרין
י"ב סיון התשע"ד / 10.06.2014 14:37

האוצר נכנע: ימים ספורים לפני שתזכיר חוק מעודכן הנוגע להטבת מע”מ בשיעור אפס עתיד להתפרסם – פרסם היום (שלישי) משרד האוצר מספר שינויים שנערכו בתזכיר החדש.

השינויים המרכזיים קובעים כי מי שלא שירת בצבא או בשירות לאומי אזרחי, יזכה בהטבה ברכישה דירה בשווי של עד 950 אלף שקל ולא 600 אלף שקל, כפי שתכנן שר האוצר יאיר לפיד לפי תזכיר החוק המקורי.

עוד שינוי משמעותי הוא החלטת האוצר לא להנפיק תעודות זכאות. על פי המתווה החדש לזכאות להטבה, שצפוי להיכלל בתזכיר החוק המעודכן, לא יוקם כלל מנגנון להנפקת תעודות זכאות להטבה כפי שנקבע מראש אלא המדינה תסתפק בהצהרה של רוכשי הדירה על מספר שאלות שיפורסמו ברשת.

מדובר במסמך שיכיל שאלות הנוגעות לבעלות על דירה, החזקה בדירה בעבר ועל תנאי זכאות אחרים להטבה. טופס זה ייחתם על ידי מי שרואה עצמו זכאי ועומד בקריטריונים, אליו יצורפו המסמכים הנדרשים מצד הרוכש כמו תעודת שחרור מהצבא או שירות לאומי-אזרחי, ממצב משפחתי ועוד.

את חבילת המסמכים הזו יגיש הרוכש לקבלן בעת רכישת הדירה והקבלן יעביר את המסמכים בצירוף הדיווח על העסקה לרשות המיסים. ברשות המיסים יבדקו את ההצהרה של הרוכש ויקבעו האם הוא באמת זכאי להטבה ובמקביל יאשרו את העסקה ויקבעו כי היא זכאית למע”מ בשיעור אפס.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות