אייכלר במתקפה על התקציב: יש בו משהו של עושק וגזל אנשים עניים

ח"כ ישראל אייכלר נאם במליאה והדגיש כי למרות היותו חבר קואליציה, קשה לו לתמוך בתקציב של 800 מיליון שקלים "הנלקחים מפיתם של תושבי הארץ" • צפו בנאום ובעימות של אייכלר עם ח"כ יוסי יונה על שכר הפרופסורים הגבוה
אליעזר היון
כ' כסלו התשע"ז / 19.12.2016 23:04

חבר הכנסת אייכלר תקף את הקריאות לתקציב מופלה עבור המגזר החרדי.

“אנחנו אמנם בקואליציה, אבל קשה לתמוך בתקציב של 800 מיליון בקירוב שנלקחים מפיתם של תושבי הארץ הזו. אני רוצה להפריד בין מיסים של אנשים שיש להם לבין מיסים רגריסיבים שהעשיר והעני, הפקיד השלטוני ועובד המגזר הפרטי – משלמים אותו מס מע”מ וכל מיני שירותים אגרות.

“יש בזה משהו של עושק וגזל של אנשים עניים שעובדים במגזר הפרטי שמפרנסים את מוסדות השילטון ואת הצרכים שחלקם טובים לכולם, אבל חלקם הם מאד סקטוריאליים.

“אחד הדברים שכאב לי זה, שבמשרד האוצר של ידידנו הטוב משה כחלון, יש אנשים שיודעים להוציא לתקשורת ידיעה אכזרית ומרושעת כאילו קיצוץ רוחבי של מיליארד ומאתיים מיליון שקל מצרכי החינוך והרווחה הולכים לרשתות החינוך החרדיות, וכולם באים אחר כך וצועקים: הנה יש כסף קואליציוני ואין כסף לילדים העניים.

“מי זה הילדים העניים האלה? זה אותם ילדים שלומדים ברשתות החרדיות, אלה הילדים העניים ביותר במדינת ישראל, אלו הרשתות העניות ביותר במדינת ישראל. אני לא רוצה לעשות חשבון על המיליארדים שהאוניברסיטאות מקבלות וזה לא הולך לסטודנטים, זה הולך לפרופסורה. הפרופסורים מקבלים יותר מחברי כנסת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות